/nginx/o/2009/03/22/152211t1h09b1.jpg)
Kuidas käituda tööpäeva lõpus tanklasse tulnud pahura naisega, keda mees hommikul naistepäeva puhul ei õnnitlenud ja kelle kolm kärsitut teismelist nõuavad kabanossi, mida tankla enam ei müü?
Asemele pakkuda vorstivõileiba? Ei-ei, tegu on Naisega (selle sõna kõige hirmuäratavamas mõttes), kelle teismelised ei lepi mingite vorstivõileibadega. Nad nõuavad rämpstoitu!
Viis teenindajat, kes olid pääsenud Tartu parima teenindaja valimise finaali, pidid selle olukorra lahendama nii, et naine ei lahkuks tanklast tühjade kätega.
Igapäevaselt Sampo panga tellerina töötav Kristjan Jasinski pakkus hüsteerias kliendile, et valmistab tema soovi järgi värsked võileivad. Kui naine aga nõudis järjekindlalt rämpstoitu, jäi Jasinski rahulikuks: «Rämpstoitu meil ei ole, meil on kvaliteetne ja värske toit.»
Head soovid kaasa
Läbirääkimiste tulemusena sai naine oma autos ootavatele teismelistele kolmikutele «kabanossilaadsed» võileivad viineri, saia ja värske salatilehega, kümme protsenti hinnaalandust ning soovituse «Turvalist liiklemist!».
Teenindajate võistluse žüriis olnud Tartu Kaubamaja personalijuht Deivy Kivisalu tõdes Tartu parima teenindaja välja kuulutamise eel, et praegune raske aeg majanduses nõuabki, et teenindaja teeks kõik kliendi heaolu nimel.
Samuti žüriisse kuulunud Swedbanki müügijuht Mari Riimand ütles Kristjan Jasinski müügiolukordade lahenduste peale, et noormees pakub hoolivat teenindust, mida praegu inimestele kindlasti vaja on.
Kolmetunnise tuleproovi järel kuulutaski žürii Tartu tänavuseks parimaks teenindajaks 19-aastase Jasinski, kes võttis võistlusest osa juba kolmandat aastat.
Tegelikult pani noormees žürii punastama juba esimeses, tutvustavas voorus, kui soovis enda hindajaile härrasmehelikult head äsja saabunud kevade algust.
Ka ülesandes, kus tuli emadepäeval lilli müüa kliendile, kelle emale meeldivad punased nelgid, ent poes leidus vaid kolm õnnetut tulpi ja üks orhideeõis, ei unustanud Jasinski klienti ära saates soovida tema emale head emadepäeva. Klient lahkus poest muidugi lilledega.
Jasinski sõnas, et on ise kindlasti nõudlik, aga ka hea klient. «Ma väärtustan alati head teenindust kas siis komplimendiga või restoranis jootrahaga,» sõnas ta.
Läinud aastal Hugo Treffneri gümnaasiumi lõpetanud Jasinski on näinud erinevaid kliente kooli ajal toitlustusasutustes töötades ja nüüd pangas. «Eesti klient on üsna mõistlik ja tagasihoidlik. Kliente, kes tulevad väga halvas tujus, on küllaltki vähe. Vähemalt panganduses,» rääkis ta.
Rohkem avatust
Jasinski leiab, et just avatust ja siirust on Eesti klienditeeninduses praegu veidi vähe ja seda tuleks õppida. «Minu nipp, kuidas kliendiga saavutada hea kontakt, on see, et küsida talt üks isiklik küsimus, näiteks kuidas tal päev alanud on,» lisas ta.
Kooli lõpetamisel aastaks aja maha võtnud noormees plaanib kevadel ette võtta kõrgkooli sisseastumise katsete ralli. Pangas töötamine on tekitanud temas soovi alustada avatud ülikoolis õpinguid finantsalal.
Heateenindus.ee juht Pille Puss rääkis, et parimaks teenindajaks valimine tuleb konkursil osalejatele kahtlemata kasuks. Nii on mõnele konkursi võitjale tehtud ka uusi tööpakkumisi.
Viiendat aastat korraldatud Tartu parima teenindaja konkursi kolm parimat lähevad edasi üleriigilisse finaali, kus valitakse Eesti parim teenindaja.
Kolm parimat
Tartu parima teenindaja konkursil esikolmikusse tulnud jätkavad võistlemist Eesti parima teenindaja tiitlile.
1. Kristjan Jasinski, Sampo Pank
2. Savo Tilk, Ergo Kindlustus
3. Anti Sepri, McDonalds