Ihastes sõit viib elanikud ahastusse

Risto Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taksosõiduga elatist teeniv Raivo Sammel eelistaks teeremondi ajal Uus-Ihastesse sõitmist vältida.
Taksosõiduga elatist teeniv Raivo Sammel eelistaks teeremondi ajal Uus-Ihastesse sõitmist vältida. Foto: Kristjan Teedema

Üksteist päeva on möödas õhtupoolikust, mil töömehed pühkisid tunkedelt tolmu ja ajasid teetöömasinad treilerite peale. Ihaste linnaosa tähtsamatele tänavatele jäid neist järele freesitud asfaldiaugud, mis on suures osas siiani täitmata.

Linlased mõistavad, et teid on tarvis remontida, kuid miks peab see kõik võtma nii kaua aega? «Poolteist nädalat pole midagi tehtud. Kas keegi vastutab ka sellise töökorralduse eest?» päris Vana-Ihastes elav tartlane Taisto Rätsep.

«Varsti kulub auto sildade remondiks rohkem raha, kui masin ise väärt on,» kirus ta.

Tuttav mure

Auto peab esialgu veel vastu, kuid kes teab, millal arvukates aukudes ukerdamine lõpuks rahakoti pihta lööb.

«Tegelikult on mure tuttav juba eelmisest aastast,» rääkis Rätsep. Toona freesiti samal moel üles neli kilomeetrit pikk tänavalõik Ihaste teel Eedeni keskusest kuni linnaosa esimeste majadeni.

Öösel koju sõites tänaval märke näha ei olnud ning esimesse teravate servadega freesauku sisse sõites purunesid autol mõlemad esirehvid.

Rätsepa sõnul on nii pikk viivitus teeremondiga toonud kaasa veel teisegi probleemi. Keset tänavat asuvaid auke vältides põikavad autojuhid teeservadesse ning nii mõnegi maja ees asuvast muruplatsist on alles kole porimülgas.

Taksofirmas Vatex leiba teeniv Raivo Sammel praegu parema meelega Ihastesse ei sõidaks. Seda eriti öösiti. «Pimedas ei näe aukude põhja, näiteks kaevuluuke,» märkis Sam­mel, lisades, et madalamaid rehve on sellistes kohtades väga lihtne ära lõhkuda.

Tema hinnangul lööb freesaukudest läbisõit esimese asjana tasakaalust välja rehvid ning sõites tekib vibratsioon. Millist mõju avaldab autole vibratsioon, on raske ennustada. «Kindlasti saavad tavapärasest rohkem vatti ka kõik puksid ja šarniirid.»

Samuti Ihastes elav Tartu linnavolikogu liige Toivo Maimets leidis aga, et ega rahuliku elukeskkonnaga Ihaste ei peagi olema koht, kust sajaga läbi sõidetakse. «Hoogu maha remont kahtlemata võtab,» tunnistas ta.
Maimetsal ei ole enda sõnul remondi venimise tõttu kellelegi etteheiteid. Et ka vihma on vahepeal sadanud üsna palju, poleks niikuinii saanud pidevalt asfalti panna.

Sel nädalal korda

«Pisut pikalt on remont venima jäänud küll,» tõdes Tartu teedeteenistuse peaspetsialist Siim Mitt. Tema sõnul sõlmis tänavaid remontiv AS Põlva Teed linnaga kokkuleppe, et teeb korraga suuremas mahus freesimistöid ja toob tehasest uue asfaldi.

Mis täpsemalt viivituse põhjustas, soovitas Mitt küsida töid tegevalt ettevõttelt.

Põlva Teede töödejuhataja Hardi Kuimets sõnas, et esialgu oli Ihaste tänavate taastusremondiga plaanis valmis jõuda juba möödunud nädalal, kuid viivituse tingis tõrge neile asfalti tootnud tehases.
Nimelt sai Kuimetsa sõnul tööl vigastada meistrimees, kes oskab asfalti kokku segada, kuid nüüd saavad tööd taas jätkuda.

Veel rääkis Kuimets, et töökätega on kitsas käes, kuna paljud mehed töötavad praegu suurtel riigiobjektidel. «Asjad nii lihtsad pole, et freesime lahti ja kohe täidame. Samad mehed, kes masinate peal töötavad, hakkavad hiljem asfalti laotama,» selgitas ta.

Eile lõuna paiku tegi brigaad tööd Mõisavahe tänaval ning Kuimets lubas, et õhtupoolikul jõuavad mehed ka Ihaste tänavatele. Tee peaks uuesti korda saama selle nädala jooksul.

«Kui tuleb lausvihma, siis tööd teha ei saa. Väiksemad sajud ei sega,» lisas töödejuhataja.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles