Tartu linnaliin pikeneb viimaks Luunja valda

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartus linnaliine teenindav buss. Illustreeriv foto.
Tartus linnaliine teenindav buss. Illustreeriv foto. Foto: Margus Ansu

Aastaid jutte sellest, kuidas Tartu linnaliinibussid võiksid sõita ka linnalähedastesse asumitesse, on jõudnud esimese pääsukeseni – septembri algusest hakkab 17. liini buss sõitma Luunja valda.

Liin pikeneb nii, et igal ringil sõidab buss üle kolme kilomeetri Luunja valla alal ja teeb seal kolm peatust. Need on Metsakalmistu, Lao ja Lohkva katlamaja. Tööpäeviti ja laupäeval sõidab 17. liini buss 10 ringi, pühapäeval 9 ringi.

Tartu ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona ütles, et sellel liinil lisandub bussi teekonnale umbes viis minutit, kuid selle tõttu ei jää bussil sõidukordi päevas vähemaks, sest ringidevaheline paus on olnud küllalt pikk.

Sügisene sõiduplaan

Muudatus tuleb 3. septembril, kui linnaliinibussidel hakkab kehtima sügistalvine sõiduplaan. Nagu Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak ütles, tuli seekord algatus puhtalt Luunja vallalt, kes on valmis maksma nende liinikilomeetrite eest, mis buss läbib valla maal.

«Meile on see märgilise tähendusega,» ütles Haak. «Me oleme üritanud koostööd Tartu vallaga, Tähtvere vallaga, Luunja vallaga. Ülenurmega mitte, sest neil on hea ühendus. Nii Luunja valla Uus-Veeriku kui ka Tartu valla Vahi rahvalt on olnud tugevaid sooviavaldusi. Viimased neli-viis aastat on see teema olnud populaarne, jutu tasemel.»

Haak nentis, et seni on jutt jäänud katki sellel kohal, kui tuleb vastata küsimusele, kes maksab nende liinikilomeetrite eest, mis buss sõidab teisel pool linna piiri. Linnal seda suutlikkust, et kallineva kütusehinna juures toetada bussi sõitmist teistes omavalitsustes, tema sõnul ei ole. Teisi omavalitsusi kohustada ka ei saa.

Vald maksab

Luunja vallavanem Aare Anderson ütles, et liini pikendamine läheb vallale aasta lõpuni maksma umbes 5000 eurot. Arvestuse aluseks on liinikilomeetri hind, mis lühikesel MAZ-bussil on käibemaksuga 1,536 eurot kilomeeter.

Vald on valmis selle kulu enda kanda võtma. Argument, nagu Anderson ütles, on see, et lisandunud on uusi maju ja seega uusi elanikke, kes tahaksid paremat ühendust linnaga. Praktikas peab selguma, kas sõitjaid on piisavalt, et see muudatus jääks kestma.

Haak avaldas lootust, et see läbimurre sillutab teed linnaliinide pikendamiseks ka Vahile ja Kõrvekülla. «Vahi tööstusparki näiteks tekib järjest uusi firmasid, mingil hetkel on töötajate transpordi küsimus vaja lahendada,» ütles Haak.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles