Pea kaks nädalat pärast maailmameistritiitli kaitsmist teatas nüüdseks kahekordne OSY-400 paadiklassi maailmameister Sten Kalder, et kuigi võidu järel tuli suur pingelangus, päris kohale suur saavutus veel jõudnud ei ole.
Suur võit rõõmustab päevi hiljemgi
Kalder naeris, et mõned päevad pärast võitu valitses mõtteis selline tühjus, mis ei lasknud mitte midagi peale hakata.
Sel hooajal ootavad küll veel ees Eesti meistrivõistluste etapp kodusel Anne kanalil ja võimaluse korral ka T-550 ja F-350 paadiklassi Euroopa meistrivõistlused Saksamaal Lauffenis, kuid iga päev ta selle nimel trenni ei tee. Võiduka paadi mootorgi seisab alles lahtivõetuna Kalderil kodus laua peal.
Nüüdseks käib aga Tartu veemotoklubis kibe mõttetöö, kas siirduda hoopis järgmisesse paadiklassi O-125, mis on kõvasti kulukam, kuid sellevõrra kiirem, põnevam ja tehnilisem.
Koostegemise rõõm
Tänavu suvel teise kaaluka hõbemedali võitnud Rasmus Haugasmägi erinevalt Kalderist veel paadiklassi vahetusele ei mõtle, kuid teise koha üle on tal sellegipoolest hea meel.
«Eriti heaks teeb tulemuse kaksikvõit,» muheles Haugasmägi ning sõnas, et tema teadvusesse jõudis suurepärane tulemus juba pjedestaalil seistes.
Praegu puhkab ka tema paadimootor, et septembris veel löögihoos olla. «Hea sõbraga on hea koos võita,» selgitas ta. Tema sõnul on tähtsaim, et nad nüüd omavahel niimoodi ei võistleks, et teineteise tehnika kahju kannaks.
Seda ohtu ilmselt siiski ei ole, sest noormehed on head sõbrad ka väljaspool veemotomaailma. Sügisest saavad neist koguni ühikanaabrid Tallinnas, kus Kalder juba tudeerib avalikku haldust ja Haugasmägi alustab samal erialal. «Eks see ole nii, et kogu aeg ninapidi koos olles tekivad samad huvid,» arvas Kalder sõbra, kolleegi ja ühtlasi konkurendi valikust.
Esikoht kolme stardiga
Poiste treener Üllar Põvvat tunnistas, et esimest korda poiste koos pjedestaalil nägemine oli nii vägev, et võttis tal suisa silma märjaks. «Ega paremini ei saagi ju minna,» sõnas ta rahulolevalt.
Kalder võitis esimesed kolm võistlussõitu ja kogus 1200 punkti, tagades endale maailmameistritiitli. Neljandas stardis ta enam ei osalenud. Selle võitis teine tartlane Rasmus Haugasmägi, kes sai kokkuvõttes 925 punktiga teise koha.
Kolmanda koha saanud 51-aastane USA piloot Billy Allen oli kahes esimeses sõidus teine, kuid kolmanda stardi teises kurvis keeras ta end kummuli, et vältida otsasõitu juba kummuli olnud sakslasele. Ameeriklase paat vajas pärast seda lappimiseks aega ligi kolm tundi. Viimases stardis kogus ta piisavalt punkte, et 671 silmaga pronksmedal saada.
Kahe võitja paadid on ehitatud Tartus Üllar Põvvati juhtimisel ning vindid (propellerid) on valmistanud Lembit Aaslav-Kaasik. Praegu valmistab Põvvat ette juba uut hooaega, sest aega ei ole mehe sõnul kaotada. Praegu on Haugasmäel veel vineerist paat, kuid järgmiseks aastaks tahab Põvvat tallegi Kalderi paadi moodi süsinikvariandi ehitada.
«Peame nippe veidi varjama ja nii võivad meie poisid veel paar aastat edetabelit juhtida,» sõnas ta ja möönis, et suurepärased tulemused tiivustavad hoogsalt edasi tegutsema.
Kas teate?
Paadiklassi OSY-400 MM-võistlused
• 4. ja 5. augustil Saksamaal Kriebsteinis.
1. Sten Kalder (Eesti) 1200 punkti
2. Rasmus Haugasmägi (Eesti) 925 punkti
3. Billy R. Allen (USA ) 671 punkti
4. Miroslav Bazinsky (Slovakkia) 652 punkti
5. Cezary Strumnik (Poola) 489 punkti