Päevatoimetaja:
Emily Lieberg

Rannaaeg lõpeb koppade ja mullahunnikute vahel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Anne kanali Pika tänava poolsel kaldal liiklejad peavad nüüd arvestama mullahunnikute ja seal töötavate masinatega.
Anne kanali Pika tänava poolsel kaldal liiklejad peavad nüüd arvestama mullahunnikute ja seal töötavate masinatega. Foto: Kristjan Teedema

Pika tänava ja Anne kanali vahelise jalgratta- ja jalgtee ning jooksuraja ehitus algas nädala eest. Jahenevate ilmade kiuste leidus kanali ääres aga veel neid, kes arvasid, et ehitus on küll tänuväärne, ent sellega oleks võinud pisut oodata.

Mai lõpus kinnitas Tartu linnamajanduse osakonna teedeteenistuse spetsialist Riina Lill meediale, et ei maksa karta, et Pika tänava ja Anne kanali vahelise jalgratta- ja jalgtee ehitus võiks rannakülastajaid häirida.

Eilseks oli Anne kanali Eedeni poolne ots juba segi kaevatud ja kopp liivaranda jõudnud. 
«Natuke ikka häirib see mürin ja kolin,» rääkis nädala lõpus rannas pärast kilomeetri ujumist Reet Raud. Et kanali äärde ei pääsenud Sõpruse silla poolsest otsast, kust harjutud käima, häiris teda aga mürast rohkemgi.

Ehitatakse kuival ajal

Nii Reet Raud kui Kanali bussipeatuse juurest ujuma suunduv Liivi Loost arvasid, et kaevetööd oleks võinud natuke edasi lükata, kuni puhkused ja koolivaheajad ning rannahooaeg lõppenud. Veel sellekski nädalaks lubavad ilmaennustajad suvesooja.

«Ma ei saa oma haige jalaga nendest barrikaadidest ülegi,» otsis Liivi Loost teed vette pääsemiseks.

«Tee-ehituseks on parim aeg võimalikult vihmavaba ja päikseline, meie tingimustes on see suvi,» ütles Anne kanali jalgratta- ja jalgtee projektijuht ning linna liikluskorralduse spetsialist Rauno Külavee. Seetõttu alustati töid tema sõnul kohe pärast lepingu sõlmimist.

Kevadel polnud europrojekt, millega ehitustöid rahastatakse, ametlikult veel alanud. See välistas varasema hangete korraldamise ja lepingute sõlmimise. Nii ei saanud ka tööd enne rannahooaega ette võtta.

Tähtaeg novembris

Jalgrattaga kolm tiiru ümber kanali teinud Jüri Sarvin rääkis, et teda tee-ehitus ei häiri. Kuigi rannas leidub veel veemõnude nautijaid ja neile võib see tülinaks olla, leidis Sarvin, et lõppude lõpuks on ikkagi hea, kui saab hakata rattaga siledal teel ümber kanali sõitma.

Lepingu järgi lõpeb kilomeetrise asfaltkattega valgustatud jalgratta- ja jalgtee ning graniitsõelmetest kattega jook­suraja ehitus Anne kanali ja Pika tänava vahelisel alal 10. novembril. «Kui ilm lubab, saadakse võibolla ka varem valmis,» arvas Rauno Külavee.

Anne kanali äärne tee-ehitus läheb maksma 191 715 eurot. Europrojekti piires tehtavaid investeeringuid rahastatakse 90 protsendiga Eesti-Läti-Vene piiriülese koostöö programmi rahast ning 10 protsendiga Tartu linna eelarvest.

Tagasi üles