Reisisaatja jättis sõitja hätta

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Reede õhtul Riiast Tartusse sõitnud Ecolinesi buss jõudis sihtkohta ligi pooletunnise hilinemisega.
Reede õhtul Riiast Tartusse sõitnud Ecolinesi buss jõudis sihtkohta ligi pooletunnise hilinemisega. Foto: Kristjan Teedema

Berliinis elav Helar Lambing soovis sõita Ecolinesi bussiga Berliinist Tartusse, ent jäi selgete juhiste puudumise tõttu bussist maha.

Hätta sattunud sõitja ei leidnud Berliinis õiget bussijaama üles ning helistas seitse minutit enne bussi väljumisaega piletil märgitud reisisaatja numbrile, et teda õigesse kohta juhatataks. Pärast kolme telefonikõnet, milles ta kirjeldas oma täpset asukohta, seisis Lambing ikka eksinult samas kohas ning järgmisele kõnele enam ei vastatud.

«Reisisaatja sai küll aru minu küsimusest, aga mulle jäi mulje, et ta ei oska seletada, sest ta ei öelnud mulle ühtegi tänavat ega hoonet, mille suunas peaksin liikuma. Aga ta lubas, et mind oodatakse,» rääkis Lambing. Vestlus leidis aset inglise keeles.

Kui Lambing lõpuks bussijaama jõudis, oli kell 22.08 ning bussi ametlikust väljumisajast möödas kaheksa minutit. Ent buss oli juba väljunud.

«Helistasin kohe uuesti reisisaatjale, kes ütles, et nad on läinud. Ütlesin, et olen lõpuks bussijaamas kohal ja kas oleks võimalik mind kusagilt nurgalt peale võtta, ent reisisaatja sõnul ei olnud selleks mingit võimalust ning kõne lõpetati,» ütles Lambing.

Tulutu suhtlus

Berliini teises otsas elavale Helar Lambingule tähendas koju tagasi minek tunniajalist sõitu läbi linna.

«Tagasisõidu ajal helistasin uuesti reisisaatjale, kas saaksin tühistada Riia–Tartu pileti, kuna mu praegune buss väljus. Olin kindel, et reisisaatja sai aru, mida tahtsin öelda. Mul oli hea tunne, et ei kaotanud vähemalt Riia–Tartu sõitu,» seletas Lambing.

Hea tunne sai kesta aga vaevalt järgmise päevani, kui Lambing võttis ühendust Ecolinesi klienditoega. «Rääkisin probleemist ja pakkusin välja ka variandi, millisel kujul võiks kompensatsioon käia. Nad ütlesid, et menetlemisega võib aega minna kuni 30 päeva.

Mõistan, osaliselt oli see muidugi minu viga, et bussi väljumiseni oli vähe aega ja ma ei leidnud õiget kohta üles. Ja osaliselt oli see ka nende viga, kuna ma helistasin seitse minutit enne bussi väljumist. Tegelikult kõnniks sellest kohast, kus ekslesin, bussijaama ainult kahe minutiga, kui oleks öeldud, kuhu ma pean minema,» oli Lambing nördinud.

Ebameeldivad üllatused

Siis tabas Lambingut aga üllatus – 24. juuli Riia–Tartu sõidu asemel oli tühistatud tagasisõit Tartust Riiga vastu 8. augustit.

«Olin väga üllatunud, sest soovisin tühistada ju ainult Riia–Tartu sõidu. Selle tõttu oli tekkinud rahaline kahju 65 eurot,» sõnas Lambing.

Järgmisel päeval uuesti Berliinist Riiga sõitu alustanud Lambing sai aga huvitava kogemuse – möödunud õhtul ei osatud teda paarisaja meetri kauguselt õigesse kohta juhatada, kuid tolleõhtune buss väljus Berliinist tervelt kümme minutit hiljem.

Ehkki Ecolines võtab endale reisijateveo reeglistikus õiguse, et bussi väljumisaeg võib viibida kuni üks tund, on Lambingu hinnangul küsimus inimlikus eetikas.

«Selles valguses tundus veider, et buss võib väljuda kümmekond minutit hiljem, aga samas ei osata või taheta aidata mures sõitjat, kes ei leia bussi väljumise kohta üles. Ka Riia–Tartu buss väljus koguni pool tundi hiljem. Reisisaatja väitis, et oodatakse ühte reisijat. Teda aga pärast pooletunnist ootamist kohale ei ilmunud,» arutles ta.


Arvamus

Laura Pidim
Ecolinesi turismiosakonna klienditeenindaja

Meil on väga kahju, et selline olukord tekkis, ja me palume vabandust segaduse pärast.
Pilet oli ostetud internetist Ecolinesi kodulehelt, kus on välja toodud ka kõigi meie peatuste kaardid, samuti on piletil Berliini bussijaama aadress. Kodulehel on kontaktide lingi all info koos telefoninumbrite ja aadressidega Ecolinesi esinduste kohta, kust saab vajaduse korral lisainfot.

Saame korraldada oma töötajatele vajaduse korral keeleõpet. Lubame, et teeme kõik, et parandada teeninduse kvaliteeti. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles