Maanteeameti Lõuna regioon võttis ehitajatelt vastu kaks jalgteed Jõgevamaal ja ühe Tartumaal. Nii Varal, Sadalas kui Lustiveres kurtsid elanikud, et maantee servas liikumine on liiga ohtlik.
Tartumaal ja Jõgevamaal valmisid uued jalgteed
Tartumaal asuva Vara – Kaitsemõisa kõrvalmaantee liiklussagedus on ligi 390 sõidukit ööpäevas, millest 16 protsenti moodustab raskeliiklus, märkis maanteeameti Lõuna regiooni asedirektor Janar Taal. Nüüd on aga Vara küla 400 elaniku kästuses uus 450 meetri pikkune ja kolme meetri laiune jalgtee, mida võib kasutada ka rattasõiduks ja rulluisutamiseks.
Liiklusohutuse huvides eraldab kergteed maanteest ohutusriba. Lisaks paigaldati tee veerde istepingid, bussipeatus viidi aga tiheda liiklusega Aovere – Kallaste – Omedu maantee äärest väiksema liiklussagedusega Vara – Kaitsemõisa kõrvalmaanteele.
Lisaks Varale muutus kohalike jalgsi liiklemine ohutumaks ka Jõgevamaal Torma vallas Sadala alevikus ning Põltsamaa vallas Lustivere külas.
Esmajoones on need kaks teelõiku mõeldud 50 Sadala põhikooli ja 100 Lustivere põhikooli lapsele, kelle koolitee ei kulge enam mööda ohtlikku teepeenart.
Sadala jalgtee paikneb osaliselt Kantküla – Sadala ja osaliselt Simuna – Vaiatu tee vasakus teeservas. 858 meetri pikkune ja kolme meetri laiune jalgtee eraldati sõiduteest eraldusribaga, kitsamates kohtades äärekividega.
Eraldusribaga on sõiduteest eraldatud ka ligi 300 meetri pikkune ja 2,5 meetri laiune Põltsamaa – Lustivere – Pudivere maantee äärde rajatud Lustivere jalg- ja jalgrattatee. «Bussipeatusest kuni koolimajani viival maanteelõigul on liiklussagedus 440 autot ööpäevas, mistõttu oli jalgtee rajamine koolilaste turvalisuse tagamiseks väga oluline samm,» leidis Taal.
Kõigi kolme jalgtee ehitust alustas AS Valga Teed maikuus. Vara jalgtee läks maksma veidi üle 385 000 euro, Sadala jalgtee valmis veidi üle 149 000 euro eest ning Lustiveres kulus ehitusele ligi 86 500 eurot.