Sillaehitajad valavad sambaid

Vilja Kohler
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Postimaja liiklussõlme esimese viadukti taldmik on valmis ja nüüd valavad Nordeconi ehitajad seal suures augus ligi kuue meetri kõrguseid sillasambaid.
Postimaja liiklussõlme esimese viadukti taldmik on valmis ja nüüd valavad Nordeconi ehitajad seal suures augus ligi kuue meetri kõrguseid sillasambaid. Foto: Kristjan Teedema

Postimaja liiklussõlm edeneb jõudsalt. Sajab vihma või paistab päike, Variku viadukti naabrusse rajatavas postimaja liiklussõlmes käib kibe töö iga ilmaga. Sügisel valmib seal esimene viadukt, kus liiklus hakkab käima silla all ja peal.
 

Oma poolteist aastat aega võttev postimaja liiklussõlme rajamine algas tänavu mais. Nüüd on tulemus silmaga näha: Variku viadukti ja Petseri raudtee ümbrus on suuri auke täis kaevatud ning ühes suures augus kerkivad esimese maanteesilla sambad.

«Oleme siin töödega graafikust isegi veidi ees,» andis paari kuuga suurel objektil tehtust ülevaate postimaja liiklussõlme peatöövõtja Nordecon ASi teedeehitus- ja tootmisdivisjoni juht Ain Pähkel. «Esimesel maanteesillal on taldmik valmis, septembris hakkame talasid peale tõstma.»

Ühelt viaduktilt teisele

Ligi 60-tonnised talad valab Nordecon ise, sest nii suuri talasid Eestis ei tehta, lisas Nordeconi objektijuht Kristjan Toome.

Postimaja liiklussõlme esimene maanteesild tuleb ligi 50 meetrit pikk ja oma paarkümmend meetrit lai. «Viadukti alt hakkavad Tartusse sõitma Võru poolt tulijad, sinna tehakse sõidutee äärde ka jalgteed,» selgitas Toome.

Viaduktile tuleb kolm sõidurada, mida hakkavad kasutama Võru poolt Variku viaduktile või viaduktilt Võru poole sõitvad autojuhid.

«Pärast postimaja liiklussõlme valmimist läheb siin liiklemine sujuvaks, sest kaob ära Variku viaduktist Võru poole jääv pea täisnurkne pööre,» ütles Ain Pähkel. «Siia tuleb uus sõidutee, mis viib uuele viaduktile.»

Sel aastal rajavad ehitajad sademevee kanalisatsiooni ning panevad maha uue põhitee kaks esimest asfaldikihti Variku viaduktist sinnamaani, kus uue maanteesilla Võru-poolne pealesõit ühineb olemasoleva teega. Asfaldi saavad ka Rehepapi ja Lemmatsi tee, lisaks rajatakse tänavu jalgtee Rehepapi tee äärde.

Tänavu valmivad ka kerkiv maanteeviadukt ja raudteeviadukt, mille ehitamiseks tehti juuli alguses 465-meetrine ajutine raudtee.

Tähtis ühenduslüli

Rajatav kolmeavaline raudteeviadukt annab võimaluse tulevikus Tartu-Petseri raudteele rajada teise rööbastee. Raudteeviadukt valmib sügisel, endine raudtee taastatakse praeguse kava järgi oktoobris.

Teine, juba Idaringtee koosseisu kuuluv Võru tänava äärde tulev maanteesild ehitatakse tuleval aastal. Postimaja liiklussõlm on Lõuna-Eestist tulijatele turvaline sissepääs Tartusse ning ülikoolilinna rajatava idaringi ja läänepoolse ümbersõidu ühendaja, selgitas maanteeameti Lõuna regiooni direktori asetäitja ehituse alal Janar Taal.

«Postimaja liiklussõlmeta ei hakka rajatav Idaringtee toimima, sellepärast tuligi alustada kõigepealt selle ehitamist,» lisas ta.

Tuleva aasta lõpus valmiva postimaja liiklussõlme ehitamiseks kulub ligi 19,4 miljonit ja Idaringtee tegemiseks 18,4 miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles