Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Mopeedijuht oli nii purjus, et ei suutnud alkomeetrisse puhuda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Risto Mets
Copy
Korrakaitsjate eest põgeneda üritanud mopeedijuht tegi avarii.
Korrakaitsjate eest põgeneda üritanud mopeedijuht tegi avarii. Foto: Politsei

Maikuus peatas politsei Tartus umbjoobes rollerisõitja, kes püüdis korrakaitsjate eest pageda. Kohus karistas teda 600 tunni üldkasuliku tööga.

Hiljuti jõustus Tartu maakohtu otsus, mille järgi tunnistati 29-aastane Andres süüdi mopeedi juhtimises joobeseisundis, teatas Lõuna prefektuur. Mehele mõisteti karistuseks 600 tundi üldkasulikku tööd tähtajaga kaks aastat.

Vahejuhtum, mis karistuse tõi, leidis aset mai lõpus, mil Tartu patrullpolitseinikud märkasid kesklinnas kahtlase sõidustiiliga mopeedijuhti. Ka ei põlenud sõiduvahendil tuled.

Korrakaitsjate peatumismärguannet nähes Andres mitte ei peatunud, vaid lisas sõidukiirust. Ta keeras kõnniteele, kus pani suurde ohtu seal liikunud jalakäijad.

Tagaajamine lõppes avariiga. Kui patrull sõiduriista kõrvale jõudis, kaotas Andres kaherattalise üle kontrolli, põrkas vastu operatiivsõiduki küljepeeglit ning sõitis seejärel otsa teeserva pargitud Audile. Mopeedijuht sai kergeid vigastusi.

Kuna juht ei suutnud alkomeetrisse puhuda, võeti vereproov kainuskontrolliks haiglas. Mehel tuvastati sedavõrd suur alkoholijoove, et juhtunu uurimiseks alustati kriminaalmenetlust.

Andrese enda sõnul oli ta enne sõitu joonud umbes liitri jagu viina.

Joobes juhtimise, peatumismärguande eiramise ja liiklusõnnetuse põhjustamise eest mõistis Tartu maakohus Andresele karistuseks 10 kuu pikkuse vangistuse, mis asendati üldkasuliku tööga. Andres on ka varem joobespäi sõiduki juhtimiselt tabatud.

Lõuna ringkonnaprokuratuuri juhtivprokurör Kaire Hänilene tuletab meelde, et alates 2011. aastal jõustunud liiklusseaduse muudatustest loetakse ka mopeede täieõiguslikeks mootorsõidukiteks, mis toob kaasa samasugused õigused ja kohustused nagu autojuhil või mootorratturil, kuid tähendab ka samasugust vastutust.

Sel aastal on Eestis joobes juhid põhjustanud 74 liiklusõnnetust, milles on inimesed viga saanud.

Märksõnad

Tagasi üles