Variku viaduktil lõpevad raskeimad tööd

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Variku viadukti remontiva firma K-Most projektijuht Viktor Muraško võib silla all pikalt rääkida, kui palju aega võttis üle 300 tonni kaaluvate silla avade tõstmine ja tugiosade väljavahetamine. Nüüd on see raskeim ja aeganõudvaim töö tehtud.
Variku viadukti remontiva firma K-Most projektijuht Viktor Muraško võib silla all pikalt rääkida, kui palju aega võttis üle 300 tonni kaaluvate silla avade tõstmine ja tugiosade väljavahetamine. Nüüd on see raskeim ja aeganõudvaim töö tehtud. Foto: Sille Annuk

Suur remont Variku viaduktil on jõudnud nii kaugele, et kõige raskemad ja kõige enam aega võtvad tööd hakkavad lõppema. Täna suunatakse liiklus uuendatud ja värske asfaldi saanud parempoolsele sõidurajale.



«Praegu on sild alt veel nagu dalmaatsia koer, lappisime kõik augud ära, kust raudarmatuur paistis,» muheles Variku viadukti remontiva firma K-Most projektijuht Viktor Muraško viadukti all kõndides. «Aga kui siin kõik tehtud saab, siis on see nagu uus, värvime sillaaluse kenasti helehalliks. Eestis pole varem nii pika silla alust veel värvitudki.»

Aastatel 1982–1984 ehitatud 421 meetrit pika ja veidi üle 15 meetri laia Variku viadukti põhjalikku remonti peab üle saja silla ja tunneli ehitanud Viktor Muraško normaalseks tööks.

«Sild oli üsna halvas seisukorras, aga siiski mitte nii halvas, kui on pea sama vana Tartu Sõpruse sild,» märkis ta ja lisas, et Variku viadukti ta ise otseselt ei ehitanud. «Olin siis noor mees, istusin veel kontoris,» naeris Viktor Muraško.

Nähtamatu suur töö

Kõige raskemad ja aegavõtvamad tööd tegid sillaehitajad viadukti all.

«Silla avade tõstmine ja tugiosade väljavahetamine oli raske, see töö võttis pool aastat,» rääkis projektijuht. Tugiosade väljavahetamiseks tuli silla 18 ava ehk vuugist vuugini jäävat üle 300 tonni kaaluvat parajalt pikka lõiku ühekaupa tungraudadega üles tõsta. Igal tõstel kasutati 12 tungrauda, iga tungraua tõstejõud oli 50 tonni.

«Aega läks sellepärast kaua, et iga tõste ettevalmistamiseks kulus nädal, tõstmine ise ja tugiosade väljavahetamine võttis vaid kolm-neli tundi,» selgitas Viktor Muraško. Tõstmine käis öösiti, sest siis sai liikluse sillal valutumalt kinni panna.

Teine keeruline töö oli silla talade kindlustamine pingutatud terastrossidega. Trossid jooksevad kollastes torudes piki silda, igas torus neli trossi.

«Talad tuli trossidega kindlustada kandevõime suurendamiseks, sest tuli nihutada silla telge, et siia saaks uue jalgtee teha,» selgitas maanteeameti Lõuna regiooni ehitusosakonna juhataja Oleg Lužetski. «Rahvas nuriseb, et viadukti remont võtab nii kaua aega. Inimesed pole aru saanud, et kõige suuremaid töid pole nad üle silla sõites näinud, sest need tehti viadukti all. Objektil on iga päev ametis üle paarikümne mehe, kellest enamik töötas just silla all.»

Novembris valmis

Kuid mullu oktoobrist remondis olnud Variku viaduktil on tööjärg kõvasti edasi liikunud ka silla peal. Kolmapäeval lõppes Võru poole sõites põhjalikult remonditud parempoolse sõiduraja asfaltimine ja tänasest suunatakse liiklus sinna. Nüüd algab vasakpoolse raja uuendamine.

Kui kõik edeneb kavakohaselt, avatakse mõlemad sõidusuunad liiklejatele septembris ning kuigi viadukti remondi lõpptähtaeg on tuleva aasta 1. veebruar, loodab töövõtja remondi lõpetada novembris.

Uuenduskuuri käigus saab viadukt ka vasakpoolse sõiduraja kõrvale kolme meetri laiuse valgustatud jalgtee, mis jääb tugevate raudpiirete vahele. Sillale viivad trepid asendatakse uutega ja i-le paneb punkti ümbruse korralik haljastus.

«Pärast remonti kestab see sild veel kolmkümmend aastat,» muheles Viktor Muraško. «Ikka rohkem,» täpsustas Oleg Lužetski.

Variku viadukti veidi üle kolme miljoni euro maksev remont on osa Tartu läänepoolse ümbersõidu rekonstrueerimisest. Maanteeameti Lõuna regiooni tellitud remonditööde projekti koostasid OÜ To-ner-Projekt ja AS K-Most, töö teevad AS Tref ja AS K-Most.

Liikluskorralduse muudatus

• Täna suunatakse Variku viaduktil liiklus linnapoolselt sõidurajalt ümber värskelt remondist tulnud parempoolsele sõidurajale. Sõita on seal mugavam, sest vuugivahed pole enam ebatasased.

• Remondi ajal on viaduktil sõidukiirus 30 km/h.

Allikas: maanteeameti Lõuna regioon

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles