Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Rollerijuhid saavad veidi armuaega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Möödunud neljapäeva hommikul seisis maanteeameti liiklusregistri Tartu büroo juures järjekorras ligi kümme mopeedi.
Möödunud neljapäeva hommikul seisis maanteeameti liiklusregistri Tartu büroo juures järjekorras ligi kümme mopeedi. Foto: Margus Ansu

Kuigi liiklusseaduse järgi peavad eilsest kõik liikluses osalevad motorollerid olema liiklusregistris registreeritud, ei hakka politsei seadusrikkujaid kohe trahvima, vaid annab kaks nädalat armuaega.


Lõuna prefektuuri liiklusjärelevalvetalituse juht Ove Saar ütles, et registreerimata mopeedide avastamiseks ja tabamiseks eraldi politseioperatsioone ei tehta.

«Mingit suuremat tähelepanu politsei neile ei pööra, sest ega nad pole pärast 1. juulit kuidagi ohtlikumad. Aga kui liiklusjärelevalve käigus märgatakse, et registreerimisnumber puudub, siis ikka kontrollitakse,» selgitas Saar.

Kuigi möödunud aasta juulist kehtiv uus liiklusseadus andis rolleriomanikele sõiduki registreerimiseks piisavalt aega, lubas Saar, et kohe politsei rikkujaid trahvima ei hakka.

«Iga juhtumit vaadataks eraldi, aga lähtuvalt väärteo menetlemise korrast saame anda viisteist päeva aega rolleri arvele võtmiseks. Kui selle kahe nädalaga kõik korda saab, siis trahvi maksma ei pea,» selgitas Saar.
Niimoodi käitub politsei suvehooaja lõpuni. Seaduse järgi võib registreerimata sõiduki eest määrata omanikule siiski kuni 400 euro suuruse rahatrahvi.   

Saar nõustus, et muutunud olukord toob politseile mõnevõrra tööd juurde. «Kaherattalised saavad suvel nagunii rohkem tähelepanu ja eks nüüd on selleks põhjust veelgi rohkem,» lausus Saar ning nentis, et enamik tänavatel sõitvatest rolleritest on omale juba rohelise numbrimärgi külge saanud.

Tuhat mopeedi

Maanteeameti Lõuna regiooni direktori asetäitja liiklusohutuse ja liiklusregistri alal Raimo Ronimois ütles möödunud neljapäeval, et rohket rollerite registreerimist pole viimane nädal kaasa toonud. Siiski registreeriti juunis mopeede rohkem kui kogu ülejäänud poolaastaga.

Näiteks eelmise aasta lõpus oli Tartus registreeritud 199 mopeedi, selle aasta juuni alguseks 573 mopeedi ning läinud laupäeva õhtuks oli Tartus registreeritud rollerite arv kasvanud juba üle tuhande.

Möödunud neljapäeva hommikul Tartus oma rollerit registreerimas käinud Ervin Nauts põhjendas seaduses nõutud toimingu viimastele päevadele jätmist mitmeti.

«Otsest vajadust varem tulla ju ei olnud. Praegu olen puhkusel ja hommikul oli hea rahulik tulla – liiklus väiksem, rahvast vähem,» lausus Nauts, kelle selja taga seisis järjekorras veel viis rollerit.

Lihtsam kord

Ronimoisi sõnul registreerib maanteeamet veel selle aasta lõpuni rollereid veidi lihtsustatud korras, mis tähendab, et näiteks nõukogude ajal soetatud mopeede saab kirja panna ka ilma dokumentideta. «Paljudel ei pruugi neid enam alles olla ja me rahuldume sellega, kui kodanikud kirjutavad selgituse, kuidas nad selle said,» ütles Ronimois.

Kui aga tehniline pass ja muud dokumendid on alles, tuleks need kindlasti registreerimisele kaasa võtta.

«Vanematel on tähtis kindlaks teha rolleri mark ja mudel. Aga kui on ostetud hiljuti, siis peaks kaasas olema ostu-müügileping ja rolleri tüübi sertifikaat,» selgitas Ronimois ning lisas, et registreerida võib kaherattalisi ka hiljem, kuid sõita 1. juulist registreerimismärgita enam ei tohi. Liiklusregistris maksab rolleri arvelevõtmine 15 eurot 97 senti.

Samamoodi peab 1. juulist olema mopeedile tehtud liikluskindlustus ning sõiduk peab olema tehniliselt korras. Muu hulgas peavad olema sel töökorras tuled ja tahavaatepeegel ning sõiduk peab vastama kehtestatud tehnonõuetele. Rolleri iga-aastast tehnilist ülevaatust siiski ei nõuta.

Pane tähele!
• Tehnilist ülevaatust mopeedile teha ei ole vaja. Iga liikluses osalev mopeedijuht vastutab selle eest ise, et tema sõiduk oleks komplektne ja korras: mootor ei ole tehtud võimsamaks, sõidukil on toimivad pidurid, tuled ja korras peeglid (mopeedidel ei pea olema tahavaatepeeglit, kui seda ei ole valmistaja ette näinud).

Tagasi üles