Tartus maksab bensiin 6 senti enam kui Tallinnas

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kütuse hinnad pühapäeval Tallinnas ja samal ajal Tartus.
Kütuse hinnad pühapäeval Tallinnas ja samal ajal Tartus. Foto: fotod: Jüri Saar, Kristajan Teedema

Mootorikütuste hinnad on pealinna tanklates kuni kuus senti odavamad kui sama keti tanklates Tartus, hinnaerinevus on Tartu kahjuks ka võrdluses muude Eesti piirkondadega.


Nii näiteks oli Mustamäe ja Õismäe piirkonnas bensiini 95 hind pühapäeval Statoilis 1,275 ning Olerexis, Alexelas ja Nestes 1,259 eurot. Tartus samal ajal Statoilis 1,335 ja teistes mainitud tanklates 1,319 eurot.

Postihindade erinevus, kuus senti liitrilt, kehtis ka teiste bensiinide ja diislikütuse puhul. Postihindadest arvutatakse maha veel püsikliendi- või lepingulised soodustused.

Selline hinnaerinevus pole viimase nädalavahetuse teema, vaid on kestnud nädalast nädalasse.

Tallinnas erineb sama keti tanklate hind piirkonniti. Kõrgem ja Tartuga võrdne mootorikütuste hind oli Tallinnas näiteks Ülemistel Tartu maantee piirkonnas ja ka sadama juures. Paiguti on hind kõrgeimast hinnast viis või neli senti odavam.

Eilne võrdlus Viljandiga näitab, et ka seal on suuremate kettide tanklais hind Tartuga võrreldes odavam kuni kolm senti liitrilt. Võrus sent või pool odavam.

Statoili pressiesindaja Jaanus Pauts selgitas, et üldised jaemüügihinnad vastavad sisseostuhindadele. Kuid kampaaniate tõttu või tihedast turukonkurentsist johtuvalt võivad hinnad olla mõnes piirkonnas – mikroturul – üldisest jaemüügihinnast odavamad.

«Tallinnas ja ka Viljandis on hinnad tihedamini soodsamad seepärast, et klientide pärast käib tihe rebimine. Kui Statoil langetab hinda, reageerivad ka konkurendid,» lausus Pauts. Ta lisas aga, et enamasti on sellise hinnalangetuse algatajaks mõni väiksem kütusefirma või uue jaama avanud firma, kes üritab kliente enda juures käima harjutada.

«Viljandis on väiksemaid tanklaid, kord langetab üks, kord teine, kuigi üldiselt arvatakse, et suured dikteerivad hinda,» rääkis Pauts.

Esmaspäeva lõuna ajal olid 52 Statoili teenindus- ja automaatjaamast 19 jaamas hinnad üldisest tasemest madalamad. Kõige rohkem oli mikropiirkondi Tallinnas, kus lisaks Mustamäele olid hinnad madalamad ka mõnes Õismäe ja Lasnamäe teenindusjaamas.

Pauts ütles, et ka Tartus on olnud üldisest tasemest madalamat hinda, viimati 9.–15. jaanuarini – siis kehtis kõikidele Extra kaardi omanikele kuldtaseme allahindlus ehk kütused olid 2,3 senti soodsamad.

Olerexi turundusjuht Antti Moppel kommenteeris, et tõepoolest on kütus nende keti tanklates mõnes Tallinna piirkonnas, aga ka näiteks Ida-Virumaal tavapärasest odavam.

Moppel nimetas hinnaerinevuse põhjuseks tihedat piirkondlikku konkurentsi.

«Esimeses kvartalis oli kütuseturul autokütuste, eriti mootoribensiini, oluline kallinemine,» rääkis Moppel. «Kvartali lõpuks oli tunda, et hinnad olid saavutanud kriitilise piiri ja väga paljud autoomanikud hakkasid kütuse ostmist piirama. Jaemüüjad reageerisid ostumahtude vähenemisele aktiivsete müügikampaaniate ja piirkondlike hinnalangetamistega. Eesti keskmisest odavam on kütus sel kevadel olnud ka Kesk-Eestis, piirkonniti Lääne-Eestis ja mitmel pool mujal. Nagu näha meediast, jätkab enamik jaemüüjaid ka reklaamikampaaniaid.»

Moppel andis vihje, et Tartu kandis on odavamat kütust leida linnast Narva poole välja sõites.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles