Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Mitu kruusatänava juppi saab tolmuvabaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vaba tänava lõik Turu ja Sassi tänava vahel on üks neist kruusatänavaist, mis saab tänavu kõvakatte.
Vaba tänava lõik Turu ja Sassi tänava vahel on üks neist kruusatänavaist, mis saab tänavu kõvakatte. Foto: Margus Ansu

Peale Oa tänava saab veel neli kruusatänava lõiku kogupikkusega 467 meetrit tänavu tolmuvaba katte. Ometigi on ka aasta lõpuks Tartus kruusatänavate pikkus suurem kui vahemaa Tartust Elvasse.


Linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak kinnitas eile, et praeguseks on selge, et vähemalt 800 meetrit kruusatänavaid saab juuli alguseks või keskpaigaks tolmuvaba katte alla, mis ehitatakse kahekordse pindamise meetodil.

Juba varem oli linnavalitsus välja valinud Oa tänava viimase lõigu tolmuvaba katte ehitaja, töö tähtaeg on 3. juuli.

Eilsel istungil sai hankevõitja Elva Kommunaal Grupp ülesandeks asuda ümber ehitama nelja tänavalõigu katet, et needki muuta tolmuvabaks.

Veel plaane

Töösse läheb Vaba tänava lõik pikkusega 63 meetrit (Turu ja Sassi tänava vahel), Maarjaturu 135 meetrit (Kalmistu-Peetri-Lubja), Linnu 207 meetrit (Tamme pst – Vaarika) ning  Vase 62 meetrit (Purde-Saekoja).

Ehitatakse killustikust tänava alus, kruntidele purustatud kruusast sissepääsud ja reguleeritakse tänavakaevud.

Haak ütles, et veel on plaanis tolmuvaba katet ehitada Purpuri ja Tempera tänaval, ühel 200, teisel 140 meetrit. Ja kõik see kokku annab 1200 meetrit.

«Siis kui raha veel jääb, on ka Arukase, Supelranna ja Metshaldja nimekirjas, aga see sõltub varasemate pakkumiste hinnast. 64 000 eurot on kogu raha, sellest teeme, kuni nulli saab,» rääkis Rein Haak.

Töösse minevad kruusatänavad on valitud sellised, kust saab sademevee juhtida kas haljasalale, kraavidesse või Oa tänaval ka restkaevu.

«Suured murelapsed on Orava ja Jänese tänav, kus on lohud, torustikku ei ole ja vesi läheb hoovidesse,» ütles Haak. «Selliseid tänavaid me pindamismeetodiga tolmuvabaks teha ei saa. Niigi jookseb vesi inimestele hoovi.»

Ametnikud on kokku löönud, et praegu on Tartus veel 29,3 kilomeetrit kruusatänavaid. Kui kõik plaanid peavad, on neid sügisel järel ikkagi veel ümmarguselt 28 kilomeetrit.

Raha dikteerib tempo

«Raha dikteerib tempo, kahjuks oleme viimasel paaril aastal kilomeetri tuuri teha saanud,» ütles Haak.

«Võib ise arvutada, kui mitu aastat veel läheb – saab rasvase pealkirja panna. Kuni riigipoolne toetus tänavate korrashoiuks ei suurene, seni ilmselt tempo selliseks ka jääb. Toetus on paremate aegadega võrreldes neli-viis korda vähenenud. Sõitsin just ringi, vaatasin tänavaremonte ja teede olukorda, tegelikult on olukord suhteliselt nutune ka peatänavatel,» rääkis ta.

Niisiis ongi Haagi sõnul tähelepanu keskmes suuremad tänavad, nende ülekatted või vähemalt pindamine, kruusatänavad on aga enamasti juurdepääsuteed ühele või mõnele kinnistule.

Tänavad tolmuvabaks
• Maarjaturg Kalmistu–Peetri-Lubja lõigus
• Vaba tänava Turu–Sassi vaheline osa
• Vase tänava Purde–Saekoja lõik
• Linnu tänava Tamme pst – Vaarika lõik
 

Tagasi üles