/nginx/o/2012/06/05/1150674t1h841c.jpg)
Siiani Pegasusega rahvale lõbusõite teinud Tartu sadam pani kaks nädalat tagasi Emajõel käima ka väikelaeva Hilara, millest võiks tulevikus välja kasvada Vana-Ihaste ja Kvissentali vahet sõitev jõetramm.
Siiani Pegasusega rahvale lõbusõite teinud Tartu sadam pani kaks nädalat tagasi Emajõel käima ka väikelaeva Hilara, millest võiks tulevikus välja kasvada Vana-Ihaste ja Kvissentali vahet sõitev jõetramm.
Varem Lämmijärvel Värska sanatooriumi kliente sõidutanud Soome päritolu väikelaev mahutab paarkümmend reisijat ning Tartu sadam on võtnud selle aastaks rendile.
«Esialgu aastaks, aga kui ta ennast õigustab, siis võime lepingut pikendada,» ütles Tartu sadama juht Peeter Kukk ning nentis, et senise prooviaja jooksul on laev näidanud ennast heast küljest.
«Meil oli vaja veenduda, et ta ikka Emajõele sobib. Siin on lisaks tuulele ka tugev vool ja kuna ta on hästi kerge, vajas tema juhtimine harjumist,» selgitas Kukk ning kinnitas, et kui inimesed on pardal, muutub veesõiduk piisavalt stabiilseks. Laev on üksteist meetrit pikk ning suudab seetõttu peaaegu igal pool ringi keerata.
Kaks peatuskohta
Ka laeva kapten Rain Kiidma kiitis laeva manööverdamisvõimet ning tema sõnul on esimesed reisijadki andnud positiivset tagasisidet.
«Nad on üllatunud ja väga rahule jäänud. Just see ülesvoolu sõit Jänese sillani on neile meeldinud,» lausus Kiidma, kes töötas varem Pegasusel kapteni abina.
Lähemate nädalate jooksul on Tartu sadamal plaanis nii üles- kui allavoolu panna vähemalt üks ujuv randumissild, kus laev saaks sõitjaid peale võtta ja maha lasta. Suure tõenäosusega tulevad need Vana-Ihastesse ja Kvissentali, kuid Kuke sõnul pole välistatud ka teised kohad.
«Laevasõidu põhiprobleem ongi see, et inimestel pole kuhugi minna. Istuvad küll kesklinnas peale, aga kusagil tahaks ju korra jala maha ka panna. Nüüd tahaksimegi teha Emajõe-äärsete ettevõtjatega koostööd, et luua sõidule lisaväärtust,» ütles Kukk ning oli valmis kõiki saabuvaid ideid läbi arutama.
Üks sõiduring võiks kesta veidi üle tunni, kuid täpne aeg sõltub nendest teenustest, mida peatuskohas pakutakse.
Randumissildade võima-likke asukohti on Kukk arutanud ka linna esindajatega ning lisaks Vana-Ihastele ja Kvissentalile on välja pakutud peatuskohti veel Anne kanali, Ujula Konsumi ja lodjakoja juurde.
Jõe keskus huvitatud
Juba eelmisel aastal oli kõne all ujuvsilla paigutamine Jõe Prisma juurde, kuid selle ehitus oleks läinud liiga kulukaks. «Nüüd hakkame koos vaatama, kas seda plaani saaks natukene säästlikumalt ellu viia,» ütles Kukk.
Jõe keskuse juhataja Marko Kulli sõnul oleks kõikide määruste ja normide järgi ehitades investeeringu suurus ulatunud üle 60 000 euro ning see käis keskusele üle jõu.
«Aga me oleme randumisvõimalusest endiselt huvitatud, sest ma arvan, et kui luua võimalus, siis hakatakse seda ka kasutama. Seda enam, kui see oleks kõikidele avalikuks kasutamiseks,» lausus Kull. Sel suvel silda siiski veel ei tule.
Väikelaev Hilara
• Reisid Atlantise kailt
T–N 14 ja 16
R-L 14, 16 ja 18
P 14 ja 16
• Täiskasvanu pilet 6 eurot
• Lapsepilet 4 eurot
• Perepilet 12 eurot
• Lisainfo www.tartusadam.ee