Ümber Anne kanali valmib sügiseks uus jooksurada

Jaan Olmaru
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Repro

Annelinlaste sportimise ja vaba aja veetmise võimalused paranevad peagi, sest hiljemalt sügiseks valmib Anne kanali ümber kahekilomeetrine valgustatud kergliiklustee ja jooksurada.

Jooksuraja ja kõnnitee Emajõe ja Anne kanali vahele jääv osa valmis juba kolm aastat tagasi. Ülejäänud ringi loodab linn valmis ehitada selle aasta oktoobriks. «Projekt ja planeering on sinna tehtud juba ammu, aga siiani ei olnud ehitamiseks raha. Nüüd saame teise osa ka ära teha,» lausus linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak.

Projekti järgi rajatakse Anne kanali Pika tänava poolsesse külge nelja meetri laiune asfaltkattega kergliiklustee ning kahe meetri laiune hakkpuiduga kaetud jooksurada.

«Põhimõtteliselt tahame saada eraldi asfaltkattega ringi ümber Anne kanali,» selgitas linnamajanduse osakonna juhataja asetäitja Andres Pool ning täpsustas, et vaid Turu silla poolses otsas jookseks kergliiklustee läbi autoparkla.

«Korraks tuleks tee liikluse juurde ja selle peaks siis pätsikestega (betoonist eralduskividega – toim) eraldama, aga siis saaks täisringi ümber kanali,» lausus Pool. 
 
Tee ja rada lahku

Ring tuleks ligi kahe kilomeetri pikkune. Emajõe-poolsel küljel jooksevad tee ja jooksurada kõrvuti, kanali teisel kaldal suuresti eraldi. «Meil ei ole seal nii laia koridori jaoks tühja maad,» põhjendas Pool, kelle sõnul lahknevad uus kergliiklustee ja jooksurada seal, kus on praegu kolm võrkpalliväljakut.

«Asfalttee tuleb rohkem Pika tänava serva heki taha ning jooksurada läheb rohkem kanali äärest, kus juba praegugi on inimesed väikse kõnniraja sisse tallanud,» lausus Pool ning lisas, et jooksurada kulgeks vetelpäästemaja eest läbi. Kogu ring saab valgustatud ning osaliselt ääristatud puudega.

Kui möödunud nädalal väljakuulutatu ehitushange läheb tõrgeteta, võiks linna teedeteenistuse peaspetsialisti Siim Miti sõnul alata ehitustööd juuni lõpus või juuli alguses ning lõppeda oktoobris. «Suuremad tööd võiks olla augusti lõpuks läbi ja sügisesse jääb valgustus ja haljastus,» lausus Mitt ja nõustus, et tee-ehitus hakkab suvel häirima ka kanaliäärset rannaelu.

Huvilisi jätkub

Tähtvere puhkepargi juhataja Jane Jakobsoni sõnul võiks jooksuringist kujuneda populaarne sportimiskoht, sest huvilisi Annelinnas jätkub. «Mul on küll ainult talvine kogemus ja inimeste hulka ei oska pakkuda, aga suusaradade kasutamise huvi oli küll seal väga suur. Kui rajatraktori vilkuvat tuld nähti, siis olid õige pea suusatajad järel. Isegi keset tööpäeva,» rääkis Jakobson ning ennustas kanali jooksuringile populaarsust.

Jakobsoni sõnul koostas üks tudeng mõni aasta tagasi uurimistöö Tartu terviseradade võimalustest. «Ja see küsimustik andis küll tugeva ootuse, et Tartus võiks olla kõiki linnaosi ühendav terviseradade võrgustik, mida hea meelega kasutaksid ka tööleminejad,» lausus Jakobson. Anne kanali uue kergliiklustee ja jooksuraja ehitust rahastatakse Euroopa Liidu struktuurifondidest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles