iDeal kampaania

Ettevõtja plaanib panna sõitma elektritaksod

Ermo Kontsoni juhitud väikeettevõte on Tartus esimene, mis ostis Kredexi toel elektriauto. See Nissan Leaf on juba suvel plaanis sõitma taksona ja elektritaksosid võib Kontsoni sõnul olla aasta lõpuks liikvel kümmekond.

FOTO: Margus Ansu

Tartusse jõudis esimene juriidilise isiku soetatud elektriauto. Auto ostnud väikeettevõtte juht plaanib suvel hakata sellega taksot sõitma ja aasta lõpuks jõuda kümne elektriautoga taksofirmani.

«Olen väga rahul. Selleks, et aru saada, tuleb rooli taha istuda, see auto on lihtsalt fantastiline,» kiidab Nissan Leafi soetanud Ermo Kontson. «Supersujuv, superhea kiirendusega, supervaikne.»

Leaf oli esimene tema proovitud elektriauto, ehkki elektriautode arengule on ta kaasa elanud aastaid. Alguses olid akud väga väikse mahutavusega ja kallid. Nüüd on akude maht suurenenud, nende hind langenud, aga tavakütuse hind trügib järjest kõrgemaks.

Kolme aasta pärast ei pruugi sisepõlemismootoriga auto Kontsoni meelest olla üldse konkurentsivõimeline.

Tallinnast Tartusse

Kontson on Leafi proovida ja kiita jõudnud kümmekond päeva. Auto sai ta Tallinnas kätte nädala eest neljapäeval ja sõitis sellega Tallinnast Tartusse. Teekond näitas, et pikkadeks otsteks see masin veel ei sobi, seda enam, et ühtki kiirlaadimispunkti valmis pole.

Selgus, et maanteekiirusega tühjeneb aku natuke liiga nobedalt. Koju saamiseks tuli sõita 60ga.

«60ga sõites saab läbida üle 200 kilomeetri, aga see sõltub ka teeoludest. Sadas vihma ja lõpupoole läks üsna nutuseks, kuid kohale jõudsin. Kodus näitas veel varugi,» ütles Kontson.

Ta lisas, et aku võib ka väga kiiresti tühjaks teha, kui sõita 145ga. Sellist kiirust õnnestus proovisõidul katsetada.

Kontson on transpordivaldkonnas väikeettevõtja, saab tänavu 36, elab linnast väljas ja peres on teine auto ka, et naine pääseks liikuma, sellega saab teha pikemad sõidud.

Kontson ütles, et tema igapäevasõitudest pooled on linnakiirusel, linna lähedale maale sõitmisel läheb vaja ka maanteekiirust ja ta ei ole kordagi tundnud, et kilomeetreid jääb puudu. Igal ööl on auto mõistagi juhtme otsas.

Säravate silmadega rääkis ta, kuidas elektriauto on mugavam, aga ka keskkonnahoidlikum. «Ma ei näe mingit põhjust mitte üle minna elektriautodele, seda enam, et enamik inimesi sõidab autoga alla saja kilomeetri päevas,» jätkas ta. Kõlab nagu tõsine fänn räägiks. «Tõesti tõsine fänn,» möönis ta.

Elektritakso

Muidugi oli ostuotsuse juures oluline argument Kredexi makstav toetus 18 000 eurot, auto letihind on 40 000 euro kandis.

Kontson ei tee aga saladust, et auto sai soetatud eesmärgiga hakata sõitma taksot. Õieti on tal plaanis elektriautosid veel juurdegi osta, et need hakkaksid Elektritakso kaubamärgi all sõitma. Praegu on käsil asjaajamine. Kooskõlastust vajab kujundus, lahendamist taksomeetri ühendamine – elektriautole pole Eestis seni taksomeetrit peale pandud.

Kontson loodab, et esimene elektritakso hakkab sõitma juunis, kümmekond aasta lõpuks. Kontson ootab uue kaubamärgi alla liituma huvilisi taksojuhte.
 

Laadimisjaamade võrk valmib sügisel

Kredexile oli eilseks esitatud 37 elektriautode ostutaotlust. Ostutoetus on välja makstud 17 taotlejale.

Pärast Nissan Leafi müügile tulekut aprilli lõpus on Kredex saanud 19 taotlust, neist 10 mais, ütles Kredexi pressiesindaja Tarmo Seliste.

Esimesed kiirlaadimispunktid rajatakse Eestisse hiljemalt suve lõpuks. Kiirlaadimisvõrgustik on töövalmis hiljemalt 31. oktoobriks.

Tartusse on kavandatud kümme kiirlaadimispunkti, need on aadressidel Ringtee 73, Pikk 65, Turu 10, Narva 2e, Era 2a, Ujula 2a, Narva mnt 112, Ringtee 61, Puusepa 8 ja Rebase 10.

Tartumaal on laadimispunktid plaanitud Alatskivile, Aoveresse, Elvasse, Kambjasse, Laeva, Puhja ja Rõngu.

Jõgevamaal on laadimispunktid plaanitud Jõgevale, Mustveesse, Põltsamaale ja Tabiverre.

Tallinna–Tartu maanteel on elektriautode laadimiskohad plaanitud Jürisse, Kosele, Mäekülla, Põltsamaale ja Laeva.

Koroonaviiruse leviku ülevaade Eestis ja maailmas.
Vaata statistikat
Tagasi üles