Tartu linn paigaldab uued kiirusemõõtjad

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Riia tänav.
Riia tänav. Foto: Kristjan Teedema

Sügisest Riia ja Puiestee tänavale paigaldatavad kiirusemõõtjad ei salvesta sõidukite registreerimisnumbreid ning neid ei saa kasutada kiiruseületajate trahvimiseks. Mõõturite eesmärk on juhte teavitada ja statistikat koguda.

«Need pole karistamiseks, sest numbrituvastust ja mingit pilti sellel kaameral ei ole. See on anonüümne,» selgitas rahvusvahelise projektiga Tartu linna tänavatele jõudvate kiirusmõõturite olemust liikluskorraldusteenistuse juhataja Tõnu Luk­mann.

Paigaldatavad kiirusmõõturid on tablood, mis näitavad sõiduki tegelikku kiirust. Analoogne mõõtja on olnud üleval näiteks Ülikooli tänaval ja mujalgi linnas. Uued kiirustablood jääksid aga paikseks. Esialgse plaani järgi tuleks neli tablood Puiestee – Narva maantee – Riia tänava liinile, mis on rahvusvahelise maantee E264 osa.

Ohutus ja statistika

Lukmanni sõnul on mõõtureid vaja eelkõige ohutuse ja statistika pärast.

«Ühelt poolt on vaja näidata liiklejale tema tegelikku kiirust. Teine eesmärk on andmete salvestus. Siis peaks mõõtur töötama n-ö pimedas olekus, sest kui tablood on näha, võivad juhid hakata ennast selle järgi seadma. Aga statistika jaoks on vaja kätte saada tegelik sõidukiirus,» selgitas Luk­mann.

Peale kiirustabloode paigaldatakse samale liinile ka neli liiklusloendurit, mis salvestavad sõidukite hulka ning tuvastavad eraldi sõiduautod, bussid ja veokid.

«Me tahame üle lugeda, kui palju sõidukeid seal liigub ja millised need on,» selgitas Luk­mann ja lisas, et loendurid paigaldatakse kiirustabloodest eraldi. Näiteks üks võimalik koht on Riia ja Väikse kaare ristmik.

Inimene eksib

Selliseid liiklusuuringuid on tipptunnil tehtud suuremate ristmike juures pea igal aastal. «Aga seni on neid loendusi teinud inimesed ja inimene võib eksida. Automaatne lahendus on palju täpsem,» lausus Luk­mann ja lisas, et kogutavat statistikat on vaja liikluse planeerimisel.

«Kui selgub, et mõnes kohas sõidetakse lubatust palju aeglasemalt või hoopis kiiremini, tuleb hakata seda kuidagi piirama või hoopis lõdvemaks laskma,» selgitas Luk­mann, kelle sõnul võiks mõõturid paigas olla selle aasta sügiseks.

Raha eurofondist

Sama projekti raames paigaldatakse Riia tänava raudteeviadukti alla põrkesummuti, rajatakse Riia tänava politseimaja ette reguleeritud ülekäigurada ning Riia-Raja ristmikule reguleeritud ristmik ja selle lähedale bussitasku.

Eestit, Lätit ja Venemaad kaasava rahvusvahelise projekti raha tuleb Euroopa regionaalarengu fondist ning selle kogueelarve on 1 876 570 eurot. Tartu linnavalitsuse panus ulatub 204 955 euroni. Omafinantseeringu määraks on 10 protsenti. Projekt kestab 24 kuud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles