Aastakümnese pausi järel hakkavad reisirongid tulevast pühapäevast alates peatuma ka Kärkna jaamas, kuid rongide nappuse tõttu ei suuda Edelaraudtee rõõmustada enamikku hommikusi töölesõitjaid.
Rong naaseb kesise graafikuga
Kärkna inimestele teeb rõõmu, et läinud aastal valmis ehitatud uus peatuskoht maantee ning Amme jõe raudteesilla vahel on aleviku südamele endisest peaaegu poole lähemal.
«See koht on ka selles mõttes loogilisem, et kui sa näiteks rongist maha jääd, saad minna mõne sammuga maanteele hääletama,» märkis Kärkna kortermaja elanik Eve Palumaa.
Palumaalt ja teistelt nõuab aga üksjagu vaimujõudu kujutleda, mis olukordades oleks rong kõige sobilikum liiklusvahend.
Sõidaks, kui sobiks
17.37 väljuva rongiga võiks sõita Tartusse teatrisse-kontserdile ja 18.24 saabuva rongiga tulla linnast töölt, aga rongiga õigeks ajaks tööle ei jõua ja õhtuselt ürituselt koju ei saa.
Eve Palumaa sõnul on Kärkna elanikud olnud sunnitud seostama kogu oma elu autodega, sest harvapoolsed bussidki ei klapi paljudele. Neli rongi päevas, alates sügisest kuus rongi päevas, autode ülemvõimu ei väära.
«Minu töökoht on küll Puiestee tänavas, nii et rongijaama suhtes mitte just soodsas kohas, aga kui rong läheks kaheksaks linna, siis kaaluksin küll, miks ka mitte sellega tööle minna,» arutles Palumaa.
Tartu kutsehariduskeskuse õpilane Kristi Aun peab olema Kopli tänava koolimajas poole üheksaks. Praegu käib ta linna kell 7.06 Kärknast väljuva bussiga, mis on Tartus tema jaoks ülearu vara, või sõpradelt autoküüti küsides.
«Võiks olla rong, mis jõuaks kaheksa paiku linna,» leidis Aun. «Seda 9.19 väljuvat rongi saab küll nüüd kooliaasta lõpus ja järgmise õppeaasta alguses vahepeal kasutada, sest mõnikord algavad tunnid tavalisest hiljem.»
Kärkna pensionär Esta Urgard tunnistas, et temasugustel eakamatel inimestel, kel vabadust oma käike planeerida palju rohkem kui töölkäijail, võib rongist päris palju tolku olla.
«Aga see igahommikune autojoru läheb meilt siit pärast seitset ja viimased kusagil poole kaheksa paiku,» kirjeldas Urgard. «Suuremale osale sobiks, kui rong läheks välja 6.45 või hiljemalt seitse, sest jaamast edasi tööle või kooli minek võtab ju ka üksjagu aega.»
Jalgratas tasuta
Samas märkis Urgard, et jalgrattaga sõitjaile annab ka 27. maist kehtima hakkav kesine rongigraafik hea võimaluse kombineerides vaeva vähendada: vändata hommikul linna, õhtul kell veerand seitse tõsta aga ratas Tartu vaksalis tamburisse ja olla juba veerand tundi hiljem kodus.
Edelaraudtee müügijuht Annemari Oherd tunnistas, et Edelaraudtee ei suuda varahommikuks ühte rongi juurde panna.
«Kahjuks ei ole meil praegu vaba rongikoosseisu, mis sellist vedu saaks teha,» tõdes Oherd. Tallinnast tulevat rongi nii varaseks seada, et sellega saaks enne kaheksat Kärknast Tartusse, ei ole Oherdi sõnul mõistlik, sest siis peaks raudruun pealinnast tulema hakkama juba poole viie paiku.
Kärkna perrooni lühiduse tõttu saab rongi ja rongilt maha ainult esimese vaguni teisest uksest. Oherd kinnitas, et jalgratta eest eraldi tasu ei võeta.
Väljumised Kärkna jaamast
• Edelaraudtee rongid hakkavad alates 27. maist väljuma Kärknast Tartu suunas kell 9.19 ja 17.37. Septembris lisanduv Jõgeva rong hakkab sõitma Kärknast Tartusse kell 16.42.
• Kärknast Tallinna suunas hakkavad rongid väljuma kell 7.56 ja 18.24. Septembrist lisanduv Jõgeva rong hakkab sõitma Kärknast Jõgevale kell 15.03.
• Tartu–Kärkna vahemaa katab rong vähem kui kümne minutiga.
Allikas: Edelaraudtee