Kas kliendil on õigus kassas nõuda riiulil nähtud hinda?

Martin Pau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tartu Zeppelini Maximast sokke ostnud klient avastas, et kassas küsitakse kõrgemat hinda, kui seisis hinnasiltidel. Kas kliendil on õigus nõuda, et talle müüdaks sokid hinnasildi järgi madalama hinnaga?

Vastab tarbijakaitseameti Tartu- ja Põlvamaa peainspektor Elvi Saluveer:

Ei ole. Kliendil on õigus ostust loobuda.

Nii et kliendil pole muud kui tõdeda: inetu käitumine?

Inetu käitumine ja sellest oleks soovitatav teavitada tarbijakaitseametit. Amet saab teha kontrollostu ja kui ilmneb, et on hinnaerinevus, rakendada menetlustoimingut.

See tähendab, et kaupmeest võib trahvida?

Jah. Hinna avaldamise nõuded on kirjas tarbijakaitseseaduses. Hind peab olema üheselt ja arusaadavalt avaldatud.

Kas selliseid kaebusi tuleb teile palju?

Ikka aeg-ajalt tuleb, aga päris igapäevased need pole.

Mäletan oma kogemusest, et kui Maxima kunagi Eestis esimesed poed avas, oli neil pidevalt hinnasiltidega probleeme. Vahel polnud üldse võimalik mõne kauba hinnasilti leida. Kas Maxima torkab võrreldes teiste poekettidega selles asjas eriti silma?

Ei torka, aga sellist statistikat meil eraldi ka pole. Hindade selge avaldamise teema on vana, aastatetaguse olukorraga võrreldes on üldine pilt siiski tunduvalt parem.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles