Uus kaardimäng sündis saunaõhtul

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Challengia» üks väljamõtlejaid German Bidzilja näitab uut kaardimängu, mille idee sündis aastaid tagasi.
«Challengia» üks väljamõtlejaid German Bidzilja näitab uut kaardimängu, mille idee sündis aastaid tagasi. Foto: Sille Annuk

Kuue aasta eest noorukite saunaõhtul välja mõeldud seltskonnamäng hakkas autoreile sedavõrd meeldima, et pärast sadu kordi mängimist otsustasid nad mängu «Challengia» nime all kirjastada ning müügile tuua.

 «Meie meelest oli see liiga äge mäng, et seda vaid oma sõpradega mängida,» lausus kirjastusfirma OÜ NOT üks asutajaid ja «Challengia» väljamõtlejaid German Bidzilja. Mäng ühendab endas pokkeri moodi mõttetööd vastase võitmiseks kaardikombinatsioonidega ning aktiivseid tegevusi.

Näiteks võib mängukaart käskida selg ees ümber maja joosta, küsida isetehtud luuletust teemal «Lapsepõlv», paluda moodustada püramiid, panna mängijaid teesklema, et nad on oma vasakpoolsesse mängukaaslasse armunud, või paluda helistada sõbrale ja öelda, kui äge inimene ta on.

Kõik naeravad

Erinevalt näiteks pudelimängust, kus üks teeb nalja ja teised kõkutavad, kõht kõveras, kaasab kaardimäng «Chal-lengia» Bidzilja sõnul kõik mängijad: ülesannet täidavad kõik või ei tee seda keegi. «Siis ei hakka kellelgi igav, kuna peab pealt vaatama, ja teise üle naerdes naerad ka enda üle,» selgitas ta.

Mängu võidab võistleja, kellele mängu alguses jagatud ülesandekaardid on kogu rühm esimesena ära lahendanud. Millise mängija ülesandeid aga täidetakse, sõltub mängija osavusest vastaste ületrumpamises sümbolikombinatsioonidega kaardimängus. Osavaim saab ka oma ülesandekaartidest kiiremini lahti ning on võitja.

Mängu mõtlesid German Bidzilja ja tema neli sõpra välja teismelisena saunaõhtul.

«Igavusest hakkasime kaarte mängima ja mõtlesime kaotajale ülesande välja, kuid kuna ülesanded olid nii lõbusad, tegime neid kõik. Alguses mängisime tavalise kaardipaki põhjal, hiljem tegime juba päris oma kaardid sümbolitega, et kaardiring läheks kiiremini ja jõuaks rohkem ülesandeid täita,» meenutas Bidzilja.

Eesti oma mängud

Ludo lauamängupoodide juhataja Külli Külaots on «Challengia» mängust küll kuulnud, kuid pole jõudnud seda veel katsetada. «Aga alati on tore, kui mõni kaasmaalane on uue mängu välja mõelnud. Eestlased armastavad väga eesti oma lauamänge,» lausus ta.

Hea mängu aluseks on Külaotsa sõnul uudsus võrreldes varasemate mängudega või juba tuntud mängude kombineerimine uuel viisil. Ludo lauamängupoes käivad Külaotsa sõnul mängude väljamõtlejad tavaliselt kord kuus ideid tutvustamas, kuigi müüki kõik mängud ei jõua.

«Mängude loojaid on Eestis omajagu,» nentis Külaots. Peale sel kuul müügile tuleva «Challengia» peaks Külaotsa sõnul sügise poole poodidesse jõudma veel mitu uut, lihtsamat Eesti kaardimängu.

German Bidzilja nentis, et ootab põnevusega, kuidas eestlased «Challengia» vastu võtavad.

Kui mäng osutub Eestis edukaks, tahab firma tõlkida selle teistessegi keeltesse ning müüa seda ka mujal Baltikumis ja Põhjamaades.

Samuti kavatseb firma tuua müügile teisigi eestlaste tehtud mänge. «Praegu on silmapiiril ühe neiu välja mõeldud lauamäng, millel pole veel nimegi. Strateegiamäng, aga sellest on veel vara rääkida,» ütles Bidzil-ja.

«Challengia»
• «Challengia» on uus seltskondlik kaardimäng. Komplektis on sümbolkaardid ja 175 aktiivset ülesannet, iga mängukomplekti ülesanded on natuke erinevad.  
• Mäng võib kesta kümnest minutist paari tunnini olenevalt sellest, kui palju ülesandeid osalejad täita tahavad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles