/nginx/o/2025/05/15/16846717t1h7bcc.jpg)
Suvised suursündmused toovad alati rohkem inimesi Tartusse ning sageli on sel ajal kõik hotellitoad välja müüdud. Nii võib olla keeruline leida öömaja ralli või mõne suure kontserdi ajaks. Hooajalisele turistide tulvale tõi leevendust 2022. aastal vanalinnas avatud hotell Soho, mis on kõige uuem hotell Emajõelinnas, viimase kolme aasta jooksul pole ühtegi lisandunud.
Nüüd aga peab laienemise plaane Riia tänaval asuv hostel Hektor. Praegu on majas ühe-, kahe- ja kolmekohalised toad. Hektor plaanib laieneda nii kõrgusesse kui ka maja taha, praeguse parkla asemele. Sinna tuleb lisaks maa-alusele parklale neljakorruseline majutushoone.
Spaa ja restoran
Hektor Desing Hosteli üks omanikke Sten Tikk ütles, et Hektor laieneb Tartu suurimaks majutusasutuseks. Ühtlasi muutub see aparthotel’i (ingliskeelsetest sõnadest apartment ja hotel tekkinud nimetus – K. O.) tüüpi majutuseks ehk selles segunevad hotelli ja korteri omadused. Nagu praegu, pakutakse ka tulevikus võimalust peatuda nii lühemat kui pikemat aega.
Nüüd on omanikel kavas maja renoveerida, teha see energiatõhusamaks ja toad kvaliteetsemaks ning ehitada peale neljas ja Kastani tänava äärsele tiivale kolmas korrus.
On kindlasti neid hetki, kus tubadest on puudus. Kahjuks on neid hetki vähem, kui hotellipidaja loodaks, tunnistas hotelliärimees Verni Loodmaa.
Lisaks ehitatakse kinnistule uus neljakorruseline hoone, mis ühendatakse vanaga, ning sinna tuleb 96 tuba, nendest pooled on loftid. Pärast tööde lõppu peaks Hektori hostelis olema 258 tuba ning seega saabki sellest Tartu suurim majutusasutus.
Autod saab tulevikus parkida maa alla parklasse. Rõhku pannakse inimeste liikumisvõimalustele jalgsi ja rattaga. Majja tulevad ka väike spaa koos basseiniga ning restoran. «Riia tänava äärsesse ossa on kavas teha ka mõned äripinnad,» lisas Tikk.
Ehitust on plaanis alustada selle aasta sügisel, uus aparthotel peaks valmima tuleval aastal. Investeeringu suurus pole praegu veel täpselt teada.
/nginx/o/2025/05/15/16846718t1h99a0.png)
Lisaks Riia tänavale on kavas majutusasutus rajada ka vanalinna Kompanii tänavale. Hiljuti lammutati seal linna endise kultuurihoone taga vana kõrvalhoone ning nüüd on plats puhas.
Kinnistu omaniku osaühing KompaniiHub juhatuse liikme Rein Lemberpuu sõnul on praegu plaan pausil. «Otsime ankurrentnikku ja tänavu kindlasti midagi ehitama ei hakka,» ütles ta.
Linnavalitsuse kodulehel olevast kirjavahetusest ettevõtte ja linna vahel ilmnes, et soovitakse ehitada loftidega külaliskortereid.
/nginx/o/2025/05/15/16846724t1h4521.jpg)
Pallase ja Sofia hotelli juhatuse liikme Verni Loodmaa sõnul pole ülikoolilinna uut hotelli ammu lisandunud ning sellest vaatenurgast on konkurents tervitatav. Ta märkis, et külaliskorterid napsavad hotellide kliente ära ning uute majutusasutuste lisandumine tähendab, et kõik hotellipidajad peavad veelgi rohkem pingutama.
Vähe häid hetki
«On kindlasti neid hetki, kus tubadest on puudus. Kahjuks on neid hetki vähem, kui hotellipidaja loodaks,» tunnistas Loodmaa. Kui möödunud aastal tõi kultuuripealinna tiitel Tartusse omajagu konverentse ja üritusi, millel osalejad vajasid ka öömaja, siis selle aasta algus on hotellides olnud vaikne. Loodmaa nentis, et praegune täitumus on koguni murettekitav. Kultuuriaasta järellainetus oodatud turiste Tartusse tema sõnul ei toonud.
Hektor Design Hostelsi hotelli- ja majutusteenuste tegevjuht Rait Sinimäe ütles aga, et Hektori hostelisse öömajalisi jagub ja muretseda põhjust pole. Sellest ajendatuna on ka plaan laieneda. Samal ketil on Tartus teinegi hostel, Raatuse tänaval asuv Hugo.Stay.
/nginx/o/2025/05/15/16846719t1hd4bf.png)
«Tartu probleem on kehv ligipääsetavus,» võttis Loodmaa jutu kokku. Möödunud aastal Eestisse reisinud välisturistidest 73 protsenti püsis Harjumaal, 27 protsenti jagunes teiste maakondade vahel. Tallinna järel pöördus enim turiste aga hoopis Pärnu, mitte Tartu. Loodmaa sõnul ei muutnud seda asjaolu ka Tartu 2024 tehtud turundus, kuhu investeeriti miljoneid eurosid.
Kas ehk Riia–Tartu rongiliin võiks rohkem inimesi meile tuua? «Tartu–Riia rong poleks kindlasti kuldmünt, aga iga ühendus on kasulik,» vastas Loodmaa.