:format(webp)/nginx/o/2025/05/08/16829697t1hec14.jpg)
Mai algul oli Tartu tervishoiu kõrgkoolis kõrghariduse tuleviku foorum «Vajalikud spetsialistid kõrgkoolist, välismaalt või YouTube’ist?» Ürituse lõpus – selleks ajaks oli kuulajaskond üsna hõredaks jäänud – peeti poliitikute debatt, mil kuulajaskond veelgi hõrenes. Asjakohaselt, sest ka mind tabas äratundmine, et olen neid jutte aastaid kuulnud, kuna probleemid on jäänud ikka samaks.
Õigemini teravnenud. 2019. aasta sügisel koostati professorite Marja Makarowi ja Erik Arnoldi juhtimisel Eesti teadus- ja innovatsioonisüsteemi rahvusvahelise hindamise raport, kus tehti hulk ettepanekuid. Muu hulgas leiti, et Eesti kõrgharidussüsteem keskendub valdkondadele, mis ei ole ettevõtete, ühiskonna ja riigi seisukohast olulised. Tugevdada tuleb just kutseharidust.