Skip to footer
Päevatoimetaja:
Emily Lieberg
+372 730 0138
Saada vihje

Valga raudteel tuleb Palupera ja Puka vahel suur remont, elektrifitseerimist ei tasu aga oodata

Eesti Raudtee kavandab Puka ja Palupera vahelisel lõigul raudtee kapitaalremonti. Tööd peaksid algama tänavu ning käima ka tuleval aastal.

Eesti Raudtee kuulutas välja hanke Palupera–Puka raudteelõigu õgvendaja ja kapitaalremondi tegija leidmiseks. Ehkki lõiku ootab ees suur remont, siis Tartust Valka viiva raudtee elektrifitseerimiseks raha ei jagu. 

«Palupera–Puka raudteelõigul tuleb parendada raudtee geomeetriat, et oleks võimalik suurendada rongide piirkiirust,» selgitas ASi Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Imre Reipõld.​ 

Samuti tuleb välja vahetada peatee amortiseerunud raudbetoonsõrestik ning ballast, sealhulgas Palupera jaamas koos jaamateede pöörmetega. Lisaks on ette nähtud lõigule jäävate truupide ja muude tehnovõrkude ning -rajatiste projekteerimine ja ehitamine.

Palupera–Puka raudteelõik vajab rekonstrueerimist militaar- ja tsiviileesmärkidel. Militaariast lähtuvalt tuleb vana pealisehitus seal asendada uue materjaliga, et saaks vedada mööda raudteed sõjatehnikat Eesti, Euroopa Liidu ja NATO liikmesriikide vahel. Lõik toetab piiriülest liiklust Tapa sõjaväebaasist Lätti ja vastupidi.​

Tsiviileesmärgid tulenevad riigi planeeringust «Eesti 2030+», mille kohaselt peavad reisirongiliikluse kiirus, sagedus ja kasutusmugavus kasvama kõigis Eestile tähtsates suundades. Planeeringu kohaselt tuleb reisirongide maksimaalset lubatud piirkiirust suurendada kuni 160 kilomeetrini tunnis ka Tartu–Valga liinil.​

Põhiline ehitus on plaanitud aastatesse 2025–2026. Tööd käivad suuremas osas öösel, sest sel ajal on raudteeliikluse seisakud. Siiski võib remondi ajal ette tulla ka rongide asendamist bussidega. 

Reipõld ei tahtnud spekuleerida, kui palju lõigu kapitaalremont maksta võiks. «Maksumus kujuneb siiski hankes,» nentis ta.

Projekti rahastab Eesti riik kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemise tulust ja kaasrahastab EstMilMobi toetuslepingu raames Euroopa Liit.

Kas kapitaalremondi käigus on kavas ka Tartu–Valga raudtee elektrifitseerida? Praegu puudub selleks raha ja pole välistatud, et see lõik jääb elektrifitseerimata või leitakse selle lõigu tarbeks mõni muu tehniline lahendus, mis on praegusega võrreldes parem, vastas Eesti Raudtee elektrivõrkude ameti juht Andrus Alas.

Kommentaarid
Tagasi üles