Päevatoimetaja:
Eili Arula
+372 739 0339
Saada vihje

Priit Humal: Kriisivalmidust peab arvestama ka rattateid kavandades (2)

Priit Humal
Priit Humal Foto: Sille Annuk

Tänavaruumi jagamisel võistlevad üksteisega tavaliiklus, eriolukordadeks valmisolek, roheline linnaruum ja liikumisviiside paljusus. Abirahad ja trendid suunavad endiselt autoteid ahendama, kuid peame hoolikalt hindama õigesti uusi ülesandeid ja lahenduste jõukohasust.

Tänapäevane linnaruum peaks ideaalis sisaldama rohkelt haljastust ja olema inimestele, mitte autodele orienteeritud. Kuid selliste tänavate rajamine pole alati odav ega kriitilistes olukordades praktilisim lahendus. Meie otsused peavad arvestama nii igapäevase liikumismugavuse kui ka eriolukordadega.

Oluline küsimus, millele vajame andmepõhiseid vastuseid, puudutab operatiivtranspordi liikumiskiirust kitsamatel sõiduradadel. Näiteks 2021. aasta Tartu Riia tänava pop-up-rattateede eksperiment jäi osalt seetõttu pooleli, et puudus põhjalik analüüs projekti mõjust kiirabi- ja päästeautode läbipääsule. Selliseid analüüse vajame tulevaste otsuste tegemiseks.

Tagasi üles