Seda, et inimesed on emotsionaalsed ja pettunud neile määratud karistusotsuse pärast, tuleb ikka ette, aga see, et keegi toob avalikkuse ette hulga valeväiteid ning paneb nende toel kahtluse alla kellegi inimlikkuse, on liig ja nõuab selgitust.
Siinkohal soovingi rääkida politseiametniku inimlikkusest, kuna see on asjaolu, mis on liiga kergekäeliselt kahtluse alla pandud. Oma tööd tehes püüan alati lähtuda põhiväärtustest, mida ei ole mulle õpetanud politsei- ja piirivalveamet, vaid minu pere. Ükskõik, mida ma oma igapäevatöös teen, ei tee ma seda kunagi igavusest või tahtest teisi inimesi lihtsalt karistada. Ma püüan lahendada kellegi muresid. Seekord reageerisin Alatskivi elanike murele: kiiruspiirangust ei peeta kinni. Igal kogukonnaliikmel on vaja reeglitest lugu pidada ning rikkujate suhtumine nendesse reeglitesse defineerib selle, kuidas ma töötan ja milliseid otsuseid teen. Liiklusturvalisust ei taga ainult tee ääres kiirust mõõtev politseinik, vaid inimene, kes liikleb teel.
Suheldes liiklusreegleid rikkunud inimesega on üks minu eesmärk vahetus suhtluses tuvastada, kuidas inimene ise oma eksimusse suhtub. Tihti eeldab rikkuja, et tema suhtes peaks võtma mingi erilise seisukoha. Mulle on oluline vahetu suhtlus, et saada teada liikleja isiklik hoiak seaduserikkumisest, sest see on üks alus karistuse määramisel. Just vahetus suhtluses hindan ka seda, kas saaks piirduda üksnes suulise hoiatusega.
Alatskivi alevikus, kus keskust läbivat tiheda liiklusega teed palistavad koolimaja, kauplus ja kalmistu, on kiiruseületamistega alati probleeme olnud. Lubatud sõidukiiruse ületamine on põhiline, miks liiklusõnnetused juhtuvad ning miks nende tagajärjed on sedavõrd rasked. Näiteks kui Alatskivi alevikus juhtub kiirusel 50 km/h avarii auto ja jalakäija vahel, on jalakäija hukkumise tõenäosus 40 protsenti. Sõites alevikus aga näiteks kiirusega 70 km/h, saab jalakäija aga lausa 90-protsendise tõenäosusega avarii tagajärjel surma.