Tehnilise rikke pärast jäi ära veel neli Tallinna-Tartu lendu
Reedel lend väljus!

FOTO: Artur Kuusi illustratsioon

Läinud nädal oli Estonian Airi Tartu–Tallinna liinile suurepärane, lendajaid oli 273, kuid sel nädalal on tehnilistel põhjustel jäänud kahel järjestikusel päeval lennud ära.

Esmaspäeva õhtul ei väljunud Tallinnast lend, kuhu oli müüdud 27 piletit, ja reisijad toodi Tartusse bussiga. Kuna lennuk Tartusse ei jõudnud, viidi ka hommikusele Tallinna lennule pileti ostnud pealinna bussiga.

Tartu lennujaamast öeldi, et pileti ostnuid oli 16, kuid bussile läks 14 inimest.

Tartu lennujaama maapealse teeninduse juht Rein Roos ütles, et kuivõrd teade lendude ärajäämise kohta tuli juba esmaspäeva õhtul kell kümme, oli võimalik reisijaid teavitada. Tallinna buss väljus Tartust sellise ajavaruga, et kõik jõudsid plaanijärgsele lennule.

Tehniline rike

Kehvemini läks teisipäeva õhtul Tallinnast väljuma pidanud lennukiga. Lendama pidanud Saabil oli tehniline rike ja kell 1.30 langetati otsus, et Tartusse läheb buss.

Aega jäi eile liiga väheks, et korraldada Tartust asendusbuss nii, et see väljuks varem ja kõik saaksid Tallinnas oma kavakohasele lennule.

Mõlemale lennule oli pileteid müüdud 19. Üks Pariisi teel olnud reisijaid, haridusministeeriumi osakonnajuhataja Kalmar Kurs rääkis, et Tallinna–Kopenhaageni lennust jäi ta eile maha, kuid Estonian Air pakkus võimaluse lennata Helsingi kaudu.

Tema kolleegid, kes alustasid hommikul teekonda Bukaresti, olid eile pärastlõunal alles Viinis, kuhu olid Tallinnast lennanud Riia kaudu.

Kurs ütles, et hoolimata tõrkest julgeb ta siiski ka edaspidi Tallinna liinile loota, temal on sellel liinil lennu ärajäämine esimene kogemus.

Paraku on sel kuul ära jäänud nüüdseks juba tosin lendu, kuus kummaski suunas. See on sama palju, kui peaks olema ühes nädalas lende graafiku järgi. See-eest veebruaris ja märtsis toimusid kõik lennud.

Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen ütles, et lennufirma palub vabandust ärajäänud lendude pärast ja teeb kõik, et Tartu–Tallinna lennuliinil reisijate arv kasvaks ja lennud edaspidi häireteta toimuksid.

Eskelinen selgitas, et Estonian Air läks märtsi lõpus üle suvegraafikule, mis tõi kaasa tihedama lennuplaani, ja ühtlasi teeb lennufirma ettevalmistusi uut tüüpi regionaallennukitele üleminekuks.

«Üleminekuperioodil oli meil lennuplaani teenindamise stabiliseerimiseks ette nähtud neljanda Saab-tüüpi lennuki kasutamine, mille kohta ei õnnestunud meil lepingut allkirjastada,» ütles Eskelinen. «Sellest johtuvalt on tulnud lähiregioonide lennugraafikus kõrvalekaldeid ka teistel liinidel. Sel nädalal saavutati kokkulepe neljanda 46-kohalise regionaallennuki kasutamise kohta, mis peaks olukorda kindlasti parandama.»

Liinihäired on seda ebameeldivamad, et Estonian Air ja Tartu linnavõimud on koostanud turunduskava, kuidas seda liini populariseerida, ja ka müügiarv on suurenemas. Täitumus oli eelmisel nädalal üle 70 protsendi ja piletite ettetellimine kasvab.

Vinduv turundus

Tartu linnapea Urmas Kruuse ei osanud üleeile välja tuua ühtki reaalset sammu, mis eelnimetatud turundusplaani alusel on astutud, kuid kohtumisi on juba kokku lepitud.

Üks lennureisija juhtis aga eile tähelepanu, et Tartu lennujaama koduleht tutvustab endiselt talvist lennuplaani, kus väljumisajad on valed nii Estonian Airi kui ka Flybe’i lendudel.

Tühistatud lend

Tühistatud lendude korral pakutakse reisijatele valikut kolme variandi vahel:

• piletiraha tagasimaksmine;

• tasuta lennukuupäeva muutmine (sõltub vabade kohtade olemasolust soovitud kuupäevaks);

• asendustransport samal päeval sihtkohta jõudmiseks.

Kui reisija valib kolmanda variandi, korraldab asendustranspordi Estonian Air.

Tagasi üles