Päevatoimetaja:
Henn Uuetoa
+372 739 0300
Saada vihje

PILDID Kärevere jalakäijate sild sai uue erksavärvilise kuue

Copy

Käesoleva aasta kevadel alanud remont transpordiameti ajalooväärtusega sildade säilitamise nimekirjas oleval Kärevere vanal, ametliku nimega Kärevere I sillal on lõppenud. Uus sinine pinkidega varustatud sild jääb jalakäijate kasutusse.

«Tööde eesmärk oli säilitada silla ajaloolist väljanägemist, pikendada selle eluiga ja tagada jalakäijate ohutu liikumine üle silla,» ütles transpordiameti teehoiuteenistuse Lõuna osakonna ehituse üksuse juhataja Toomas Tõnurist.

Enne remonti oli sild liiklusele halva seisukorra tõttu suletud – sild oli varisemisohtlik, sillapiirded puudulikud ning see oli ohtlik silla all liikuvatele paatidele, kuna sillalt kukkus betoonitükke.

Kärevere I silla remondi käigus parandati silla betoonkonstruktsioonid, lammutati käigutee ja asendati see servaprussiga, paigaldati ajalooline sillapiire, taastati koonusekindlustus ning puhastati nõlvad võsast. Samuti paigaldati uus kate ning silla ajalugu tutvustavad infotahvlid ja istepingid.

Tõnuristi sõnul käib Kärevere I silla ümbruses aktiivne tegevus: seal asuvaid paatide vettelaskmise kohti ja piirkonda kasutatavad kalastajad. «Tulevikus ühendatakse jalakäijate sild jalgteede võrgustikuga, mis on sellesse piirkonda planeeritud nii Kärevere möödasõidu projektiga kui Tartu linna kavandatud paadisadama ja Leetsi kinnistule planeeritud äritegevusega. Samuti koostab transpordiamet Kärevere möödasõidu projekti, kus antud piirkonnas on ette nähtud ka jalgteed.»

Kärevere I sild ehitati 1956. aastal. Silla pikkus on 82,9 meetrit. Tegemist on viieavalise Gerberi talaga raudbetoonist sillaga, mis ületab Emajõge. Eestis on selliseid konstruktsioone üsna vähe – sarnaste näidetena võib välja tuua Luunja ja Omedu silla.

Ehitustöid Kärevere I sillal tegi GRK Eesti AS ning tööd läksid maksma 628 655 eurot, millele lisandus käibemaks.

Tagasi üles