Tunnen ka meest, kes oma viie lapsega kunagi jõululauas koos ei istu. Osade laste emadega on ta abielus olnud, osadega kooselus. Nüüd on jälle vaba lind. Poolest detsembrist kuni poole jaanuarini töötab jõuluvanana ning toob rõõmu väga paljudesse võõrastesse peredesse. Mõnikord, kui graafik lubab, satub ka oma laste ja lastelaste peresse, aga alati jõuluvanana, mitte kunagi isa ega vanaisana.
Siiski tean üht meest, kes on õnnelikus abielus oma neljanda lapse emaga ja loonud ellu hoopis teistsuguse mustri. Ka nendel pühadel saab ta kokku kõigi oma varasematest kooseludest sündinud lastega, kel kõigil on erinevad emad. Tõsi, see nõuab parajat logistikat, aga kõik pingutavad selle nimel ja on kokku saades ülimalt rõõmsad. Nii nagu traditsioonilises peres, nii on ka kärgperes võimalik õnnelik olla, ütleb see mees. Isegi üksikutel inimestel on võimalik õnnelik olla, kui nad ei otsusta teiste järgi, mis see jõulurahu ja -õnn on, lisab ta.
Lõpuks räägin, mida mina ja mu õde oma ema ja isaga tegime. Nagu jutu algul kirjas, läks meiega nii, et pärast seda, kui olime suurteks tüdrukuteks kasvanud, vanemad lahutasid ning asusid täie jõuga teineteist ja teise sugulasi vihkama.
Isa suri noorelt, ei olnud veel kuuskümmendki. Ema jõudis ära elada teise elu, abiellus uuesti, küll mitte armastusest, vaid praktilisest meelest. Kui me õega ikka isa haual käisime, siis ema koos meiega surnuaeda kaasa ei tulnud, kuna tema sugulasi seal polnud. Aga iga kord, kui me end jälle sinna sättisime, ütles ta midagi head kaasa. Lõpuks lubas oma aiast lilligi lõigata, et võiksime need isa kalmule viia.
Tembu tegime õega siis, kui ema oli surnud. Me panime ta meie isa kõrvale tagasi. Piir on neil haudadel küll vahel, aga nad puhkavad koos. Kõik teised Jõgid, keda ema oma elu teises pooles ei sallinud, lamavad seal ümberringi, emal üksi uuest abielust saadud võõras perekonnanimi küljes. Vahel mõtlen, et nalja saaks, kui ühel päeval oleks ema Ansekülast sääred teinud. Aga ei ole, rahu on maa peal.