Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Südalinna kultuurikeskusele sai logo ja brändi

Copy
Kui Tartu südalinna kultuurikeskus Siuru peaks kerkima mõne aasta pärast, siis selle logo ja bränd said juba valmis.
Kui Tartu südalinna kultuurikeskus Siuru peaks kerkima mõne aasta pärast, siis selle logo ja bränd said juba valmis. Foto: Eskiis 3 + 1 Arhitektid Ja Kino Maastikuarhitektid

Valmis on saanud Tartu kultuurikeskuse Siuru bränd, mis annab nii visuaalsed kui ka verbaalsed stiilijuhised kultuurikeskuse tutvustamiseks ja kommunikatsiooniks. 

Valminud bränd räägib sellest, kuidas Siuru on ennekõike kultuuri platvormiks ja seda kandvaks sambaks, kuid teisalt tähendab kultuurikeskus erinevaid asju erinevatele sihtrühmadele. Seda seetõttu, et kokkuvõttes annavad just külastajad Siurule tõelise tähenduse. 

Brändi lõi disainiagentuur Bond, mille loovjuht Nils Kajander ütles, et lahendus sai selline, mille üle uhkust tunda ja mis näitab, kuidas Tartu tase on tegelikult maailmatase. «Selle projektiga tegelemine ei olnud mitte ainult suur privileeg ja inspireeriv ettevõtmine, vaid ka loovprotsess oma parimal kujul – hea idee ja lähenemine, mis kasvas ja arenes koostöös kliendiga,» märkis ta.

Bondi ja südalinna kultuurikeskuse tiimi koostöö sai alguse kevadel, mil disainiagentuur Bond osutus hanke võitjaks. Siuru juht Aavo Kokk täpsustas, et hanke eesmärk oli esmalt leida brändi loomiseks koostööpartner, kelle abil valiti kultuurikeskusele ka nimi Siuru ning alles seejärel sai Bond logo visualiseerima hakata. Kõik see läks linnale maksma 19 500 eurot.

Siuru identiteedi põhielement on logo, mis on inspireeritud hoone arhitektuuri sammaste rütmist, olles samas oma ümarate vormide tõttu sõbralik ja kutsuv. Dünaamiline moodulitest koosnev sõnamärk põhineb tüpograaf Aimur Takki loodud kirjatüübil Newfound Type, mille aluseks on Tartu trükimuuseumis tehtud puust tähekollektsiooni uurimus.

Selline näeb välja Siuru logo, mida võib tulevikus leida näiteks poekotile trükitult.
Selline näeb välja Siuru logo, mida võib tulevikus leida näiteks poekotile trükitult. Foto: Tartu linnavalitsus

Logo otsustati teha must-valge. Aavo Kokk põhjendas seda sellega, et üritused, mis südalinna kultuurikeskuses toimuma hakkavad, on niigi värvilised ja mitmekülgsed. Et pilt liiga kirjuks ei läheks, võikski Siuru logo kontrasti luua.

Sümboliseerides Siuru mitmetahulisust, saab moodulitest koosnevat sõnamärki Aavo Koka sõnul dekonstrueerida ja luua alternatiivse sümbolina Siuru linnu kujutist ja teisi motiive. Samuti pakub moodulitest koosnev kirjatüüp rikkalikult võimalusi ikoonistiilide, kultuurikeskuse suunaviitade jms loomiseks.

Siuru brändist on valminud lühike tutvustusvideo, mida saab vaadata siin. Pilte leiab aga Tartu linnavalituse kodulehelt

Siuru juhi Aavo Koka sõnul on Siuru juba lendu läinud. Lisaks tutvustas ta, et 5. detsembril esitletakse Pallase galeriis kuuks ajaks avatud näitusel ka kõiki Siuru arhitektuurivõistlusele esitatud töid ja 13. märtsil on koos Eesti kirjandusmuuseumiga Tartus konverents «Laula, laula lindu ... Siuru meie kultuuriloos».

Kokk lisas, et järgmiseks tulebki välja mõelda lahendused, kuidas valminud logo füüsiliselt kultuurikeskusele sobitada.

Tagasi üles