Tallinna-Tartu maanteel Põltsamaa ja Puurmani vahel juhtus teisipäeva hommikul liiklusõnnetus, kui veoauto sõitis teepiirdesse. Rekat juhtis eakas mees, keda võis tabada tervisreike. Meedikute soovitusel ei lubanud politsei tal enam rooli istuda. Ent mõni tund hiljem tabas politsei sama mehe jälle liiklusest.
Rekaga avarii teinud eakas autojuht tuli politseil ühel päeval kaks korda roolist kõrvaldada
74-aastane mees põhjustas teisipäeva hommikul kella poole kaheksa paiku veoautoga Tallinna-Tartu maanteel Põltsamaa lähistel kolmerajalisel teelõigul liiklusõnnetuse, kui ta kaldus Scania veokiga kerges paremkurvis vasakule poole vastu sõidutee keskel olnud metallpiiret.
Kokkupõrke järel purunes veoki esisild, kütusepaak ning autorong jäi sõiduradade keskel seisma, mistõttu oli Tartu poole viiv sõidurada täielikult blokeeritud. Õnnetuses inimesed viga ei saanud, ent pääste- ja koristustööd kestsid seal tunde.
Tartu politseijaoskonna liiklussüütegude uurimisgrupi juhi Aare Sule sõnul vaatasid meedikud 74-aastase juhi terviseseisundi liiklusõnnetuse järel üle ning avaldasid arvamust, et meest võis roolis olles tabada terviserike.
«Mehe kummalist sõidustiili kinnitas ka tema taga liikunud autojuht, kelle sõnul kaldus autorong kord vasakule, siis paremale ning sõiduk liikus teel ka ebaühtlase kiirusega, aeglustades ja kiirendades vaheldumisi,» rääkis Sulg.
Kuna meedikud kahtlesid mehe tervislikus seisundis, kõrvaldasid politseinikud ta juhtimiselt ning juhtunu uurimiseks alustati menetlust.
Paraku selle hommikuse intsidendiga politsei kokkupuuted selle eaka autojuhiga ei piirdunud. Veidi pärast kella kahte päeval sai politsei taas Põltsamaa vallast teate kahtlase sõidustiiliga autojuhist, kelle masin vingerdas teel.
«Politseipatrull leidis sõiduauto Kaliküla kandist ning selle roolis oli jälle sama eakas mees, kes hommikul oli põhjustanud suure liiklusseisakuga avarii,» nentis Aare Sulg.
Sedapuhku roolis mees oma isiklikku autot, millega oli pealelõunal ette võtnud kodutee. Mees kõrvaldati uuesti juhtimiselt ning nüüd viidi ta juba terviseasutusse ekspertiisi, et hinnata, kas ta sobib liikluses osalema.
«Ekspert hindas, et mehe tervis ei võimalda sõidukit juhtida,» ütles Sulg. «Ta anti pärast meditsiinilist läbivaatust lähedate hoolde, kes ka tema sõiduki turvaliselt koju toimetasid.»
Teave liikluses end ja teisi korduvalt ohtu pannud eakast autojuhist anti edasi nii transpordiametile kui ka mehe perearstile, et hinnata tema sobivust liiklusesse ning võtta vastu otsust edasise juhtimisõiguse koht. Tema tervisetõend kehtib.
Tartu politseijaoskonna liiklussüütegude uurimisgrupi juht Aare Sulg leidis, et ehkki kutselised juhid peavad juhtimisõiguse säilitamiseks tervisekontrollis käima iga viie aasta tagant, on see eilne juhtum äratuskellaks kõigile tööandjatele.
«Palun hinnake avatud meelega teie juures töötavate inimeste võimet, pädevust ja töökohustuste täitmisel hakkamasaamist ning seda eeskätt eakamate inimeste puhul, kelle tervis võib oluliselt muutuda juba kuude vältel,» soovitas ta.
Eriti hoolsad peaksid Sule sõnul olema aga firmajuhid, kelle töötajad osalevad iga päev liikluses kas reisijaid või kaupa vedades. «Rasked masinad liikluses on juba omaette suurem ohuallikas ja kui neid juhivad inimesed, kelle tervislik seisund seda enam ei luba, on õnnetused kerged juhtuma,» toonitas politseinik.