Eestlaste kui väikerahva puhul nõuab kahtlemata teadlikku pingutust, et me oma rahvakalendri tähtpäevad eesotsas hingedepäeva ning mardi- ja kadripäevaga ikka elus- ja meeles püsiks. Seda võiks silmas pidada nii kodus kui koolis. Aga arvata, et uue tulek tingimata vana tapab, on ülereageerimine.
Temaatiline klassiõhtu, millesse kätketud korraga nii halloween’i kui mardipäeva kombestik, pole sugugi võimatu. Nagu pole võimatu religiooniõppes kõrvutada maausuliste ja moslemite omailma.
Mida hullu saab olla selles, kui lastega pere kasvatab oma aias (või toob turult) kõrvitsa, nikerdab sellele näo pähe ning asetab aknalauale või aiaväravasse laternana kõigile imetlemiseks. Kunstiteos! Iga tegevus, mis aitab lapsi tuua loomingulise käelise tegevuse juurde selle asemel, et lasta neil nutitelefone auklikuks hõõruda, on tänapäeval teretulnud.
Isegi kommi-pommi jooksmist võib käsitleda väikestviisi spordina, füüsiline tegevus igal juhul. Eriti hea, kui selle jätkuks ka mardi- ja kadrijooks järgnevatel nädalatel ära tehakse. Kolm on parem kui kaks või üks.
Kui halloween’i-kõrvitsa sisu toiduks tarvitada, on see omakorda võimalus õpetada järeltulevale põlvele lõbu sidumist kasulikuga. Kõrvitsakoored saame koguda ja kompostida täpselt samamoodi, nagu teeme korralike kodanikena seda mistahes toidujäätmetega. Keegi ei kaota midagi.
Ja lõppude lõpuks võib mingis vaates ka globaalsetes trendides kaasalöömine ehk enese tajumine maailmakodanikuna olla täitsa lahe.
Sama on veebruaris valentini- või sõbrapäevaga. Mida halba selles on, kui inimesed tunnevad keset suurt kaamoseaega ühtäkki endas tahtmist teistele midagi tunnustavat öelda, šokolaadikese kinkida või lihtsalt kaisutada? Tehtagu seda pealegi kalendri ajel ja massiliselt, peaasi, et liigutus oleks siiras.
Nagu kõiges, on siingi küsimus stiilis ja mastaabis. Lihtsalt asja eest, teist takka elulisi nähtusi võõristada või vihata on kuidagi … mõttetu. Pole sel hälloviinil häda midagi.