Päevatoimetaja:
Aime Jõgi
(+372) 739 0359

Tartu koolijuhid ei näe usundiõpetusele praeguses õppekavas kohta

Copy
Tartu Forseliuse kooli direktor Jüri Sasi on riikliku õppekava suhtes kriitiline. Tema arvates on näiteks matemaatika õpetamine ajale jalgu jäänud, õpilaste päevad pikad ning uutele kohustuslikele ainetele praeguses õppekavas ruumi pole.
Tartu Forseliuse kooli direktor Jüri Sasi on riikliku õppekava suhtes kriitiline. Tema arvates on näiteks matemaatika õpetamine ajale jalgu jäänud, õpilaste päevad pikad ning uutele kohustuslikele ainetele praeguses õppekavas ruumi pole. Foto: Margus Ansu

Riigikogu kultuurikomisjon korraldas avaliku istungi, et arutada usundiõpetuse lisamist põhikooli ja gümnaasiumi õppeainete hulka. Riigikogu kultuurikomisjoni esimees Heljo Pikhof rõhutas arvamusloos, et jutt on mittekonfessionaalsest ehk eri religioone võrdlevalt tutvustavast ainest. See lähtub igaühe usuvabadusest ega sea sihiks mitte kellegi mõjutamist ühe või teise tõekspidamise omaks võtmisel.

«See on täielik jama,» ütles Tartu Forseliuse kooli direktor Jüri Sasi.

«Õpilased on niigi ülekoormatud. Lihtsalt niisama kohustuslikke õppeaineid lisada ei ole arukas,» selgitas ta ja lisas, et see võib teha pigem kahju kui kasu.

Forseliuse kooli juht on arvamusel, et mitme õppeaine sisu ja õpetamismeetod tuleks üle vaadata, sest need ei arvesta tänapäeva võimalusi. Koolis võetakse läbi teemasid, mida pärast kooli lõpetamist ei kasutata, tehnoloogia teeb töö inimese eest ära. «Me õpetame matemaatikat samamoodi nagu 19. sajandil. Õppekava peaks arvestama tänapäeva võimalusi, kasvõi tehisintellekti ja teisi olemasolevaid digilahendusi,» märkis Sasi. Olemasolevad õppeained tuleks seetõttu üle vaadata ning seejärel saab rääkida uute õppeainete lisamisest.

Tagasi üles