Päevatoimetaja:
Henn Uuetoa
(+372) 7390300

Tänavuse «Metsast taldrikule» erimenüüdest leiab lisaks ulukilihale ka tammetõrusid

Copy
Maitsete nädala «Metsast taldrikule» puhul pakuvad restoranid hamba alla nii ulukilihaga burgerit, seeni, marju kui ka sammalt ja kuusevõrseid.
Maitsete nädala «Metsast taldrikule» puhul pakuvad restoranid hamba alla nii ulukilihaga burgerit, seeni, marju kui ka sammalt ja kuusevõrseid. Foto: Signe Milkov

Üle 60 Lõuna-Eestis tegutseva restorani ja kohviku kostitab novembris külastajaid «Metsast taldrikule» kampaania erimenüüdega, mille road seovad omavahel eestimaised sügisannid ja kohaliku toidukultuuri.

Viiendat aastat toimuv kampaania «Metsast taldrikule» vältab sellel aastal 1. kuni 17. novembrini ning selle puhul on erimenüü koostanud rekordiliselt üle 60 Lõuna-Eesti toidukoha. Uudseid maitseelamusi saab mekkida nii Tartu linnas, Tartumaal, Jõgevamaal, Põlvamaal, Viljandimaal, Võrumaal kui ka Valgamaal.

Erimenüüde hulgast leiab laia valiku sügissaadusi nagu seened, metsmarjad ja ulukiliha. Eksootilisemate valikutena saab mekkida tammetõrusid, kuusevõrseid ja kopraliha. Viimast pakub eelraoks olevate hinkaalidena Tartumaal Alatskivi lossi restoran. Tammetõru ravioolidega kostitab kundesid aga kohvik Melé Tartus.

Kuid põnevaid kooslusi pakuvad teisedki restoranid ja kohvikud, Tartus on selle kampaaniaga liitunud neid pea 30.

Näiteks Gastronomist Restoran & Terrass pakub pikalt küpsenud metssiga koos kuusevõrse-kartulikreemi ja pohladega, Toko aga põdrapirukad puljongiga. Aparaatitehases tegutsevast restoranist Aparaat saab seevastu tellida hirveburgerit ning Cafe Truffes lisatakse uluki fileetükile Setomaa hansat, seda flambeeritult. 

Erimenüüde hind jääb igal pool vahemikku 27–32 eurot ning sisaldab kahte käiku koos peakoka tervitusega. Kõik osalejad ja menüüd leiab kodulehelt metsasttaldrikule.ee

Kampaaniat toimub juba viiendat aastat seetõttu, et aidata kaasa piirkonna toidukultuuri arengule, tõsta esile väärtuslikku kohalikku toorainet, suurendada toidukohtade külastatavust ning toetada piirkonna väiketootjaid, selgitas «Mestast taldrikule» eestvedaja, Lõuna-Eesti turismiklastri juht Kanni Kallastu.

«Kampaania on saanud väga populaarseks ja oodatuks. Osalejate arv on kasvuteel ning menüüd on järjest julgemad ja omanäolisemad,» rääkis ta. «Ootame põnevatest toiduelamustest osa saama gurmaane nii Eestist kui ka Lätist,» lisas Kallastu.

Kampaaniat ei korralda aga Lõuna-Eesti turismiklaster üksi, vaid kaasa aitavad ka Tartu linna ettevõtluse arengu osakond, Jõgevamaa koostöökoda ja Viljandimaa arenduskeskus. Kampaania kestab 1.–17. novembrini.

Tagasi üles