Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Vara vald kaitseb teid aastaringse piiranguga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vara abivallavanem Tarmo Kivi näitas eile, kui nirus seisus on Kivistiku–Põdra tee, mida rahvas kutsuvat Poriküla teeks.
Vara abivallavanem Tarmo Kivi näitas eile, kui nirus seisus on Kivistiku–Põdra tee, mida rahvas kutsuvat Poriküla teeks. Foto: Sille Annuk

Üha suuremas remondinäljas kruusateed sunnivad Vara valda hoidma jõus viis aastat vana korda, mille järgi ei tohi vallamajast eraldi luba küsimata liikuda kruusateedel ühegi üle kaheksa tonni kaaluva sõidukiga.


Aprilli kahel esimesel nädalal oli Ragn-Sellsi prügiautol asja vaid Vara valla keskustesse Varal ja Koosal. Vald ei lubanud poristel külateedel proovida, kui sügavad vaod tekivad ning kas kõige pehmemais kohtades õnnestub koos koormaga kuni 29 tonni kaaluv prügiauto ära uputada või mitte.

Vara abivallavanem Tarmo Kivi ütles, et väiksemate kõrvalteede viletsa olukorra tõttu on Vara vallas aasta läbi korraldatud jäätmeveost vabastatud umbes 15 majapidamist.

Hädatöö killustikuga

«Tänavu jätkub meil raha, et remontida umbes 3,5 kilomeetrit kruusateid, aga meil on hooldada ligi 115 kilomeetrit,» rääkis Kivi. «Et teede seisund püsiks enam-vähem rahuldav, peaksime kümne aastaga remontima vähemalt 55 kilomeetrit, aga praeguse rahastamise jätkudes jõuame maksimaalselt 35.»

Väikesel ringkäigul näitas Tarmo Kivi eile kolme roopas ja vesist teelõiku, millest ühel, Viru-Lõokese teel on praegu võimalik sõiduautoga liikuda vaid seetõttu, et 12. aprillil lasi vald vedada pori peale 600 euro eest killustikku. Ometi liikusid seal keltsamineku ajal vaid metsatöölised ja üks kohalik – kõik sõiduautodega.

«Mõistuse piires on kõigil võimalik toimetada,» kinnitas Kivi. «Meile on oluline, et iga vedaja teaks ja mõistaks: nad vastutavad kohalike elanike läbipääsu eest ja kui tee rikutakse, selle hilisema kordategemise eest.»

Suuri pahandusi ega kahjunõudeid Tarmo Kivile ei meenu. Abivallavanem märkis, et vallarahvas on aastaringsest kaheksatonnisest piirangust teadlik ning kui näiteks mõni metsavedaja hakkab kusagil askeldama, päritakse silmapilk vallamajast, kas vedu käib loaga või ilma.

Ragn-Sellsi müügispetsialist Siret Kapak kinnitas, et firma koostöö Vara vallaga on hea ning firma aktsepteerib massipiirangut. Aastaringset keeldu prügiautodele, mis isegi tühjana kaaluvad ligi 15 tonni, vald muidugi kehtestada ei saa.

«Sügiseti-kevaditi, kui on kriitilisemad teeolud, helistame vallad läbi ja küsime, milliseid teid soovitavad nad vältida,» rääkis Kapak.

Põllumees ei nurise

Vara valla põllumees Madis Avi ütles, et kehtestatud massipiirang võib ühelt poolt vaadates paista liialdusena, kuid on eeskätt metsavedajate ohjeldamiseks siiski mõistlik. Avil endal pole ükski põllutöö piirangu tõttu tegemata jäänud.

«Olen küsinud kooskõlastusi suuliselt, aga võtnud ka kirjaliku loa,» kinnitas Avi. «Kui mul on ikka märk ees ja politsei vastas, peab olema võimalik ennast kaitsta.»

Massipiirangut ületab Avi näiteks siloveol, kus silohaagis annab koormaga kokku umbes kaheksa tonni, traktor ise lisab seitse. Üle kümne tonni kaalub ka kombain.

«Üldiselt on nii, et kui tee ei kanna, siis pole mul asja ka põllule,» märkis Avi.

Teeseadusest
• Kui tee konstruktsioon on nõrgenenud ja liiklus võib teed kahjustada, võib tee omanik tee sulgeda või liiklust piirata.
• Veoettevõtja peab andma tee omanikule aru teed kasutavate sõidukite, vedude mahu, teekonna ning sõitude sageduse kohta.
• Tee või tee kaitsevööndi oma­­nik võib nõuda tee või kaitsevööndi kahjustajalt teehoiukulude katteks hüvitist.
Allikas: teeseadus

Tagasi üles