Täna hommikul kella 11.30 paiku tekkisid Telias probleemid nii sisse- kui ka väljahelistamisega. Telia rikkeinfo näitab probleeme üle Eesti.
Häirekeskusesse oli helistamine häritud, rike on nüüd kõrvaldatud (1)
Telia palub ebamugavuste pärast vabandust ning kirjutab kodulehel, et probleemiga tegeletakse.
Telia kommunikatsioonijuht Raigo Neudorf kinnitas, et kliendid ei saa teatud juhtudel mobiiliga kõnesid alustada. SMS-teenus peaks esialgsetel andmetel toimima. Telia on probleemist teadlik ning tegeleb põhjuste väljaselgitamisega.
Neudorf tuletas meelde, et mobiilside häirete ajal saab hädaabi korral helistada numbrile 112 teiste operaatorite võrke kasutades. «Selleks tuleb helistamise eel eemaldada mobiiltelefonist SIM-kaart või teha mobiiltelefonile taaskäivitus ja PIN-koodi sisestamise asemel helistada hädaabinumbrile,» seletas ta.
Häirekeskuse kommunikatsioonijuht Marie Aava kinnitas, et probleeme esines. Hädaabinumbrile 112 helistamine Telia võrgust oli umbes tunniks ajaks häiritud, samuti oli häiritud riigiinfotelefoni 1247 töö. Veidi pärast kella 12.30 sai rike kõrvaldatud.
«Suhtleme ja selgitame koostöös mobiilsideoperaatoriga, mis rikke põhjustas ning kuidas tulevikus selliseid rikkeid vältida või mõjusid leevendada,» lisas Häirekeskuse kriisijuht Janek Murakas.
Kuidas käituda rikke korral?
- Eemaldada helistamise eel mobiiltelefonist SIM-kaart ja valida 112 või teha mobiiltelefonile taaskäivitus ja PIN-koodi sisestamise asemel valida 112.
- Kui endiselt ei õnnestu saada häirekeskusega ühendust, saata hädaabinumbrile 112 SMS, mis sisaldab aadressi, kuhu abi saata, ning selgitust, millist abi vajatakse.