Päevatoimetaja:
Emily Lieberg
+372 730 0138
Saada vihje

Räpina tee remont kestab sügiseni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uuele neljarealisele Räpina maantee algusele jääb ette ka kuusehekk, sest tee muutub senisest tunduvalt laiemaks.
Uuele neljarealisele Räpina maantee algusele jääb ette ka kuusehekk, sest tee muutub senisest tunduvalt laiemaks. Foto: Margus Ansu

Räpina maantee alguse neljarealiseks ehitamine hakkab rohkem liiklust häirima mai keskel, kui teetööd jõuavad vana asfaltkatte mahafreesimiseni ja algab kahe uue ringristmiku ehitus.

Maanteeameti Lõuna regiooni asedirektori Janar Taali sõnul sõlmiti Räpina maantee ümberehituseks leping Lemmin­käinen Eestiga juba eelmise suve lõpus. «Aga kuna tegu on ehituse ja projekteerimise töövõtuga, kulus talv projekti koostamisele,» selgitas Taal.

Ehitustööde esimesed ettevalmistused tehti juba aprilli alguses, kui maantee äärest lõigati maha umbes kilomeetri jagu kõrget kuusehekki. Puid polnud võimalik alles jätta, kuna need oleks jäänud neljarealise teelõigu nõlva alla.

Lemminkäinen Eesti Lõuna osakonna juht Lembit Paas ütles, et praeguseks on paigaldatud maantee alla ka uus veetruup ning on alustatud kergliiklustee alla jääva mullakihi koorimisega.

Liiklus häiritud

Liiklust hakkas tee-ehitus rohkem segama juba sellest nädalast, kui teele pandi kiirust piiravad märgid. Tõsisemalt võib remont juhte häirida aga maikuu keskpaigast, kui alustatakse vana asfaltkatte freesimist. «Tahame hakata asfaldipanekuga pihta pärast jaanipäeva, nii et juulis saaks sõita juba mööda uut asfalti,» ütles Paas.  

Projekti järgi ehitatakse Räpina maantee Tartu linna piiril olevast ringteest kuni Lohkva teeristini neljarealiseks. Tee keskele on planeeritud haljasriba koos põrkepiirete ja valgustusega. Peale- ja mahasõitudeks rajatakse kaks suurt ringristmikku. Esimene neist tuleb Anne alajaama kohale ning sinna suundub ka tulevane Nõlvaku tänava ja Räpina maantee ühendustee.

«Esimesele ringile suunatakse ka tulevase Idaringtee üks haru, et raskeliiklus ei sõidaks mööda Nõlvaku tänavat,» selgitas Taal ja lisas, et Idaringtee ise kulgeb kunagi uue Prisma tagant ja Räpina maantee alt.     

Teine ringtee tuleb Lohkva teeristi, sest praegune liiklusskeem jääb tulevikus autovoole jalgu. «Seal ei ole kogujateedele alternatiivi, sest asustus on teele niivõrd lähedal ning sellise koormusega lihtristmik enam ei tööta. Hakatakse üksteisele ette sõitma,» lausus Taal.

Uus jalgtee

Mõned aastad tagasi tehtud uuringu järgi läbis seda teelõiku päevas umbes 8000 sõidukit. Praeguseks on liikluskoormus küll veidi vähenenud, kuid Taali sõnul tuleb tee-ehituses arvestada vähemalt kahekümne aastaga.

Peale maantee ehitatakse suve jooksul välja ka jalgratturitele ja jalakäijatele mõeldud kergliiklustee, mis kulgeb linna piirist Luunja teeotsani. Samuti pannakse uus teekate Lohkva ristist Luunja ristini kulgevale kaherealisele maanteelõigule.

Lepingu järgi läheb ehitus maanteeametile maksma neli miljonit eurot ning kõik tööd peaks olema lõpetatud 1. oktoobriks. Valmimistähtajas polnud Taal siiski päris kindel. «Nii optimistlik ma ei oleks, aga oktoobris kindlasti,» lausus Taal, kelle sõnul muudab ehituse keeruliseks tee alt kulgevate kõrgepingekaablite ümbertõstmine. «Tunnel on seal amortiseerunud ja seda alles jätta ei saa.»

Märksõnad

Tagasi üles