Estonian Air lubab lende Tartu ja Tallinna vahel jätkata

Estonian Airi lennuk Tartu lennujaamas.

FOTO: Margus Ansu

Lennufirma Estonian Airi väitel on Tallinna-Tartu lennuliin küll kahjumis, kuid uue sõiduplaani tulemusel on reisijaid lisandumas ja otsust liini sulgeda ei ole langetatud.



Estonian Airi kommertsjuht Rauno Parras kinnitas, et kahtlustel, nagu oleks Tartu-Tallinna lennuliiniga jaanipäevast lõpp, ei ole mingit alust.

«Meil ei ole sellist otsust tehtud, lendame Tartusse nii täna kui edaspidi,» ütles Parras. «Jah, meil on olnud tehnilist turbulentsi, mõne lennuga on olnud tõrkeid. Aga lõpetamise jutt ei ole tulnud Estonian Airist.»

Parras sõnas, et see oli Tallinna lennujaama juhatuse liikme Erik Sakkovi viis motiveerida paremat tulemust saavutama.

Sakkov väitis nimelt nädalapäevad tagasi, et rahvuslik lennufirma kaalub kahjumliku Tartu liini sulgeda, kui see ei saavuta jaanipäevaks 65-protsendilist täitumust ehk 1100 reisijat kuus, mis on tasuvuse piir. Märtsis oli lendajaid 706.

Küll ütles Parras, et Sakkovi esitatud andmed on suures plaanis õiged.

Õige on Rauno Parrase sõnul ka see, et lennuliini kasutamine ei ole olnud väga aktiivne, kuid praegu on tehtud võimalusi arvestades ideaalilähedane lennuplaan, mis võimaldab hommikul kell 6 Tartust alustades lennata Tallinna kaudu 11 Euroopa linna ja õhtul ka tagasi.

Parras möönis, et talvise varasema väljumise puhul ja Tallinnast väiksema ühenduste arvu juures jäi tulemus alla piirile, mis pidanuks tagama lennuliini jätkusuutlikkuse. «Kuid nii äriklientide kui puhkusereisijate hulk on kasvamas. Suvi paistab broneeringute järgi parem,» sõnas ta. «Kui see praegune laviin üritust metsa ei keera, ei teki meil vajadustki sulgemisega spekuleerida.»

Puudusi ja võimalusi on mitu, sest broneeringutest on näha, et lennuliini kasutavad valdavalt Tartu ettevõtted, muu Lõuna-Eesti ei ole Tartut avastanud.

Ka talviste suusaürituste puhul lendavad välismaalased Tallinna.

Parras nägi siin põhjust lennufirmal endale tuhka pähe raputada, sest Tartu liini on liiga vähe turundatud ja Tartu on jäänud Tallinna kõrval teisejärguliseks.

Linnapea palub kannatust

Tartu linnapea Urmas Kruuse ütles, et tema meelest on vara hinnata Tartu-Tallinna lennuliini kasumlikkust, sest esmalt tuleks lasta liinil ilma pideva eksperimenteerimiseta toimida. Ta viitas sügisesele katsele, kus lennud tõsteti keskpäevaks.

«Minu arvates Estonian Air kui rahvuslik lennukompanii, kuhu riik on pannud maksumaksja raha, ei peaks taotlema sellel liinil kiiret kasumit,» ütles Kruuse. «Aga linn on kindlasti valmis pakkuma oma abikätt, mis puudutab teavitust ja turundustööd, praegu on see puudulik.»

Peale selle ütles Kruuse, et regionaalpoliitikat ja Tartu kui ülikoolilinna staatust silmas pidades võiks olla riigi dotatsioon sellele liinile mõeldav.

Esmaspäevaks on kavandatud Tartu linnaametnike ja Estonian Airi esindajate kohtumine, kus kavatseb osaleda ka linnapea Urmas Kruuse.

Kruuse palus sel puhul koostada ülevaate, kui palju on Tartu ametnikud oma välisreisidel käinud Tartu lennujaama kaudu. Sellist kohustust ei ole linnavalitsus oma ametnikele pannud.

Linnapea ise ei ole seni veel Tartu lennujaama kaudu lennanud. «Ma ei ole seni saanudki Tartust lennata, lendan üldse harva,» ütles Kruuse. «Aga juunis lähen Islandile Tartu kaudu.»

Lennuplaan kinnitatud

Tartu lennujaama maapealse teeninduse juht Rein Roos kinnitas, et Estonian Air on oma lennuplaani Tartus kinnitanud suvise lennuplaani lõpuni 27. oktoobril. Flybe kavandab lennuplaani muutust pärast 19. juunit, kuid lendude arv, kuus korda nädalas, jääb samaks.

Aprillis on Estonian Air tühistanud neli Tallinnast saabuma pidanud ja neli Tallinna minema pidanud lendu.

Tagasi üles