Elroni juhatuse liige Märt Ehrenpreis sõnas, et enne Tartu–Riia liini teenindama hakkamist tuleb Eestis üle kümne aasta kasutusel olnud veerem sertifitseerida. «Praegu täpsustame varem Eestisse sertifitseeritud veeremi uue, Läti-põhise sertifitseerimise vajaduse ulatust,» sõnas ta.
Ehrenpreisi sõnul taotleb Elron augusti keskpaigaks Lätilt luba teha kahe- ja kolmevaguniliste Stadler Flirti rongidega Läti raudteedel katsesõite. «Kümmekond aastat tagasi toodi kõik Elroni rongid Eestisse just läbi Läti, kuid selle aja jooksul võib paljugi muutunud olla. Seetõttu plaanime hinnata rongide sobivust ettenähtud gabariiti ehk raudteekoridoris paiknevate konstruktsioonide ja seadmete vahele äramahtumist ning testida Läti raudtee uue raadiosidega ühildumist. Läti raudteel käivad ulatuslikud raadiovõrgu rekonstrueerimistööd ning tööde mahus viiakse ka Riia–Valka raudteelõik üle uuele raadiosidesüsteemile, peame olema valmis ka selle kasutusele võtmiseks,» märkis Ehrenpreis.