Riigikohus selgitas, et üldhooldusteenuse korraldamine on kohaliku omavalitsuse ülesanne, kes peab seda ka rahastama. Omavalitsusüksustel on siiski võimalik nõuda üldhooldusteenuse korraldamiseks raha halduskohtule esitatud kaebusega, kui neil ei ole piisavalt vara oma ülesannete täitmiseks.
Tartu linnasekretär Jüri Mölder, riigikohus tegi otsuse, milles ei rahulda linna taotlust. Siiski ei võta Tartu seda kui kaotust?
Ei, kindlasti mitte. On oluline vahet teha, kas lugeda vaid riigikohtu otsuse resolutiivosa või vaadata suuremat pilti. Esiteks on oluline tähele panna, missuguse häälteenamusega otsus langetati, kümme riigikohtunikku olid taotluse rahuldamata jätmise poolt ja kaheksa jäid eriarvamusele. Kaheksast eriarvamusest käivad läbi kõik meie taotluse põhiargumendid ehk ka riigikohtu suur osa liikmeid mõtleb samamoodi nagu Tartu.
Riigikohtusse minekut kaaludes ja volikogus arutledes said kõik aru sellest, et ükski tulemus ei ole garanteeritud. Ma ütlesin, et päris kindlasti on meil võiduvõimalus, aga võib minna ka teistpidi. Hinnates eriarvamusele jäänud riigikohtunike põhjendusi ning riigikohtu otsusest saadud edasisi suuniseid, siis on kindlasti võimalik leida palju positiivset.
Eriarvamusele jäänud riigikohtunike seisukohti ja riigikohtu otsust üldisemalt hinnates, julgen väita, et riigikohus mõistab kohalike omavalitsuste probleemistikku, kuhu riik on meid praegu ülekohtuselt pannud. Riigikohtu otsuses on väga selged suunised, kuidas kohalikud omavalitsused peaksid edasi käituma olukorras, kus riik paneb taas uue kohustuse, mille elluviimiseks raha ei jagu.