Skip to footer
Päevatoimetaja:
Emily Lieberg
+372 730 0138
Saada vihje

Tartu lühiuudised

Finnair sõidab suvel Tartu ja Helsingi vahel harvemini.

Finnairi lennuk pidi Tartu lennujaamale väikese kõrvalepõikega lähenema

Pühapäeval kell 14.33 ehk kaks minutit planeeritust varem maandus Tartu lennujaamas Ülenurmes taas Finnairi reisilennuk, mis kuuks ajaks venelaste GPS-signaali segajate tõttu oli liinilt maas.

Lennuliiklusteeninduse ASi rakendatud maapealsete kaugusemõõtjate lahendus pakub mai lõpust GPS-side probleemide korral alternatiivset navigatsioonivõimalust ka õhuruumi madalamas osas, tänu millele ei tohiks segajad enam lendamist takistada.

Ent kui muidu on Helsingist saabuvad lennukid maandunud Ülenurmes ootesaalist maandumisraja suunas vaadatuna paremalt poolt, siis pühapäeval tuli üle kuu aja esimest korda maandunud reisilennukil teha enne väike kõrvalepõige ning maandumiseks lennujaamale hoopis vasakult läheneda.

Esialgu seletas Tartu lennujaama käitusjuht Roman Kulikov, et lennuk tegi enne maandumist seesuguse konksu sisse, sest paremalt saab maanduda vaid siis, kui GPS-signaal on olemas, aga vasakult maandub see siis, kui peab kasutama alternatiivset moodust.

Kell 17.45 teatas aga Eesti õhuruumis toimuvat kontrolliva Lennuliiklusteeninduse ASi esindaja, et esialgne info GPS-signaali kadumisest ei pea paika: pühapäeval Helsingist Tartusse tulnud Finnairi lennuk pidi enne maandumist kaare sisse tegema hoopis ilmaolude sunnil. JENS RAAVIK

Algas Sõpruse silla ümberehitaja otsing

Tartu linnavalitsus kuulutas eile välja riigihanke, et leida Sõpruse silla rekonstrueerija. Ehitaja ülesanne on Sõpruse silla põhjalik ümberehitus, mis valmib 2026. aasta sügiseks.

Sõpruse sillal saab olema 2 + 2 sõidurada ning sild ehitatakse mõlemalt poolt laiemaks, et mahutada sellele ka piisavalt laiad ratta- ja jalgteed.

Nii jalgratturid kui jalakäijad eraldatakse sõiduteest piirde ja ohutusalaga. Ka ehitatakse rattateed ja -rajad Karlova suunas ja kõikidele sillalt tulevatele ning sinna viivatele pööretele.

Sillal vähendatakse autode piirkiirust 40 km/h peale. Sõpruse ringristmiku lahendust ei muudeta, aga muudetakse Karlova-poolset tänavalahendust. Karlova poolele on kavandatud tilgakujuline ringristmik.

Sillale viivad trepid rekonstrueeritakse ja lisaks ehitatakse kaks uut trepistikku, mis tulevad silla Ihaste-poolsele servale Turu tänava ja Emajõe vahelisele alale ning Emajõe ja Anne kanali vahele.

Tööde eeldatav maksumus on 10 000 000 eurot (lisandub käibemaks). Sellest ligi 2,8 miljonit eurot on plaanis katta kliimaministeeriumi toetusega. TPM

Sukeldujad tõid Emajõest välja sõiduauto, mis on seal olnud ilmselt juba vähemalt paarkümmend aastat, kui mitte kauemgi.

Sukeldujad leidsid Emajõest Ford Sierra

Emajões Sõpruse silla juures sukeldumas käinud Maremarki klubi liikmed avastasid pühapäeval veest kaheliitrise mootoriga sõiduauto Ford Sierra, mille rehvid on nii vanad, et nende tootjamaaks on märgitud Lääne-Saksamaa, ehk need on valmistatud enne Eesti taasiseseisvumist.

Selle põhjal võib oletada, et umbes üheksakümnendatel võis see rullnokkade seas populaarne auto ka jões lõpetada, ent paraku ei ole autol küljes numbrimärke ning kerenumbri järgi otsides ei leia sõidukit ka transpordiameti registrist. Küll aga on auto jõkke sõitnud võrdlemisi uhkete velgedega ning vees ajaga kooruma hakanud musta värvikihi alt on näha sinist värvi.

Salongist õnneks ühegi inimese säilmeid ei leitud. Lugejad, kellel võiks kõnealuse auto ja selle omaniku kohta mingit infot olla, võivad ühendust võtta Tartu Postimehega aadressil tartu@postimees.ee. JENS RAAVIK

Kommentaarid
Tagasi üles