Kooli tänava maja rõdusid tuli kärpida

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kooli ja Näituse tänava nurgale kerkib uus kortermaja, mille puitlaudisest välisvoodri taga on kivist sisu. Kuid mitte see, vaid planeeringut eiravate rõdude ehitamise plaan sai tüliõunaks.
Kooli ja Näituse tänava nurgale kerkib uus kortermaja, mille puitlaudisest välisvoodri taga on kivist sisu. Kuid mitte see, vaid planeeringut eiravate rõdude ehitamise plaan sai tüliõunaks. Foto: Margus Ansu

Kooli ja Näituse tänava nurgal kerkiva kortermaja projekt ei vastanud planeeringule, oli Tartu linnavalitsus sunnitud möönma pärast linnakodanik Kalle Kulboki esitatud vaidega tutvumist.

Kulbok juhtis linnavalitsusele saadetud kirjas tähelepanu, et projektis ulatuvad esimese ja kolmanda korruse rõdud väljapoole hoone põhimahtu, kuid detailplaneeringu seletuskirjas on öeldud, et esimese korruse rõdusid ja terrasse ning kolmanda korruse rõdusid on lubatud rajada vaid juhul, kui need ei ulatu välja hoone põhimahust.

Kulbok täpsustas veel, et Kooli 44 planeeringu seletuskirjas on see piirang just esimese ja kolmanda korruse rõdude kohta: «Väljapoole hoone ehitusalust pindala on lubatud teisele hoonekorrusele rajada kuni 10 ruutmeetrit rõdupinda.»

Parkimisalal talad

Planeeringunõudeist erinevat rõdude lahendust lubas linnavalitsus 28. veebruaril ehitusloa väljastamisega. Kulboki vaie järgnes õige pea.

Kulbok märkis vaides veel, et planeeringu järgi pidi hoone ja selle katus järgima teisi Kooli tänava hooneid, ka­tu­se­uugid võisid olla kuni 25 protsenti katusekülje pikkusest, kuid selle nõudega ei käi kokku projektis kajastuv Näituse 14 poolne kolmanda korruseni ulatuv sein.

Veel tuvastas Kulbok, et kuivõrd projektis ei nähtu eenduvat hooneosa toetavate kandetalade läbimõõt ja sellega pole parkimiskoha laiusel arvestatud, jääb mõne parkimiskoha laiuseks vähem kui detailplaneeringus nõutud 2,4 meetrit ning planeeringu tingimuste kohaselt tulnuks parkimiskohtade ja vastavalt ka korterite arvu vähendada.

Kulbok taotles ehitusloa kehtetuks tunnistamist ja ehituse peatamist, kuni projekt on viidud planeeringunõuetega kooskõlla. Lisaks sellele leidis ta, et kui Kooli 44 planeering pole piisavalt õigusselge, tuleks linnavolikogule esitada eelnõu planeeringu kehtetuks tunnistamiseks.

Linnavalitsus asus otsima kompromissi ja pakkus probleemsete rõdude vähendamist.

Kokkulepe ei pidanud

«Soovin ennekõike linna hinnangut, et projekt ei vastanud detailplaneeringule, ning ka analüüsi, kuidas üldse tagada planeerimisprotsessis kokkulepitu,» selgitas Kulbok oma eesmärke.

Tartu linnasekretär Jüri Mölder ütles, et rõdude koha pealt oli Kulbokil õigus ja nende lahendust muudeti nii, et need ei ulatu hoone mahust välja.

«Kulbokil on selles mõttes õigus, et viga on tehtud,» tõdes Mölder. See tähendab, et linn oli andnud ehitusloa planeeringuga vastuolus projekti alusel.

Muid probleeme linnaametnikud aga ei tuvastanud, ka parkimiskohtadega on kõik korras, sest postid pole par­kimis-, vaid manööverdamisalal.

Tõsi, Mölder möönis, et peaaegu täis parkla korral võib post muuta parkimiskohale manööverdamise keeruliseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles