Õpioskuste talgud tõid kokku õpilasi 19 koolist

Tartu Postimees
Copy
Laupäeval Tartu Kesklinna koolis peetud õpitalgutel osales sadakond noort.
Laupäeval Tartu Kesklinna koolis peetud õpitalgutel osales sadakond noort. Foto: Erakogu

Tartu Kesklinna koolis peeti laupäeval üleriigiline õpioskuste talgupäev, kus oli kohal 95 õpilast 19 koolist. Ühisel õppimispäeval said üldhariduskoolide viiendate klasside viieliikmelised kooskonnad end proovile panna kompleksülesande lahendamisel. 

Tallinna ülikooli korraldusel peetud riiklikku olümpiaadisüsteemi kuuluvate õpitalgute fookus on eelkõige õppimise mõtestamisel ja sellel, et osalemisest saadav grupis õppimise ja koostöö kogemus oleks tulemusega võrdselt tähtis. Õpioskuste talgute peakorraldaja, Tallinna ülikooli haridusjuhtimise koostööjuhi Riina Stahli sõnul on ürituse keskmes eelkõige ennastjuhtiv õppija ja õppimisest saadav positiivne kogemus.

«Soovime õpioskuste talgutega kujundada sellist õpikeskkonda, mis toetaks ennastjuhtiva õppija kujunemist, julgustaks katsetama, innustaks õppijat seadma eesmärke ja iseenda progressi jälgima,» tutvustas Stahl. «Usun, et selline ühisõppimise üritus pakub võimalusi koostööks ja praktiliseks kogemuseks erinevates õpisituatsioonides ning inspiratsiooni nii õppijatele kui ka õpetajatele.»

Stahl lisas, et üritus on õpetajate ja õpilaste jaoks kujunenud igal aastal oodatud sündmuseks, millest osavõtt pakub mõnusat väljakutset ja õpirõõmu.

Talgute kaaskorraldaja, Tallinna ülikooli teadur ning haridusministeeriumi hariduspsühholoogia nõunik Kati Aus usub, et kõige tähtsam on see, et lapsed julgeksid katsetada, mõtelda, ümber mõtelda, arutleda ja ka vaielda.

«Õppida saab ka üksinda, aga koos mõteldes ja probleeme lahendades on palju kergem jõuda ahhaa-momentide ja uute teadmisteni, mille peale üksi ei pruugi tulla,» rääkis Aus. «Üksteise mõtteid päriselt kuulates ja neid koos edasi arendades on õppimine sügavam ning õpitu-kogetu jääb ka paremini meelde.»

Üleriigiline õpioskuste talgute formaat loob koolidele ja õpetajatele positiivset eeskuju koostöisele õppimisele ja selle nautimisele keskenduva õpikeskkonna kujundamisel.

Üleriigilisele talgupäevale eelnesid nii kooli- kui ka piirkondlikud talgupäevad, mida korraldasid piirkondlikud koordinaatorid. Kokku võttis nii õpitalgutest osa sadu koole ja tuhandeid lapsi.

Laupäevase talgupäeva ülesannetel oli rõhk õpiprotsessi planeerimisel, teksti mõistmise oskusel, mustrite ja seoste märkamisel ning nende põhjal järelduste tegemisel. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles