INTERVJUU Anna Hints: «Sannapäiv» püüab piiluda maskuliinsuse mõrade vahele

Raimu Hanson
, ajakirjanik
Copy
Sauna ukse juures on Anna Hints ning Agur Seim (vasakult), Rasmus Kaljujärv ja Tushar Prakash.
Sauna ukse juures on Anna Hints ning Agur Seim (vasakult), Rasmus Kaljujärv ja Tushar Prakash. Foto: Gabriela Urm

Anna Hintsi ja Tushar Prakashi uus lühimängufilm «Sannapäiv» on valitud esilinastuma Cannes’i filmifestivali kriitikute nädala (La Semaine de la Critique) eriprogrammis. Varem ei ole sellise au osaliseks saanud ükski kodumaine ekraaniteos. Intervjuus räägib Anna Hints, et «Sannapäiväs» on vaatluse all meestevahelised suhted ja tegevuspaik on suitsusaun.

Mille poolest ehk kui palju erineb meeste jutt saunas naiste jutust, mida on kuulda filmis «Savvusanna sõsarad»?

Esiteks on erinevus juba see, et «Savvusanna sõsarad» on täispikk dokumentaalfilm, aga «Sannapäiv» on lühimängufilm. Neid kaht ühendab see, et tegevuspaik on suures osas suitsusaun. Teemade poolest jätkab «Sannapäiv» meheks olemise küsimuse käsitlemist, mida analüüsis meie film «Eesti mees» (lühidokumentaalfilm, esilinastus tänavu 25. veebruaril ETVs – toim). «Sannapäiv» vaatleb maskuliinsust ja püüab piiluda selle mõrade vahele. Aga see pole kohe kindlasti mitte «Savvusanna velekesed» – et nüüd on saunas mehed ja räägivad. Pigem on see film kõigest sellest, mida ei räägita.

Tagasi üles