Tartu linnavolikogu andis linnavalitsusele loa kuulutada välja riigihanked Sõpruse silla ja lähiala rekonstrueerimiseks ning omanikujärelevalve tellimiseks.
Tartu linnavalitsus hakkab otsima Sõpruse silla ehitajat
Sõpruse silla uuendamise käigus paranevad ratturite ja jalakäijate liikumisvõimalused ja liiklusohutus. Lisaks neljale sõidurajale saab sild laiad ratta- ja jalgteed ning neli uut sillale viivat treppi, sild ehitatakse mõlemalt poolt laiemaks.
Koos silla rekonstrueerimisega muudetakse ka Karlova-poolset tänavalahendust, kuhu on kavandatud tilgakujuline ringristmik. Sõpruse ringi ei ole praegu kavas muuta.
Sõpruse silda rekonstrueeritakse kahes etapis aastatel 2024-2026 ning töid tehakse vaheldumisi mõlemal silla poolel nii, et silda täielikult ei suleta. Käesoleval aastal on kavas alustada ühe poole uuendamisega, aastatel 2025-2026 rekonstrueeritakse silla teine pool ning Karlova-poolse lähiala tänavad. Linnavalitsuse soov oleks töö tehtud saada 18 kuuga ja punkt panna 2025. aasta hilissügisel, novembris, kuid ilmselt jääb valmimine siisku 2026. aasta suvesse.
Remont hõlmab 488 meetrit pika silla põhjalikku uuendamist ning liiklussõlmede uuendamist mõlemas sillaotsas. Linnavalitsuse kava on esialgu piirduda siiski vaid Karlova-poolsete tänavate ümberehitusega, Sõpruse ring jääb ehituse mahust välja.
Rekonstrueerimistöid soovib linn osaliselt rahastada kliimaministeeriumile esitatavast projektist «Jalgrattateede põhivõrgu rajamine Sõpruse sillal ja lähialal Karlovas».
Kui projekt kiidetakse heaks kogumahus 4 026 000 eurot, finantseerib linn projekti tegevusi 1 207 800 euroga ning toetus linnale on 2 818 200 eurot.
Kokku kulub Sõpruse silla ja lähiala rekonstrueerimiseks eeldatavalt ligi 12 miljonit eurot.