/nginx/o/2024/03/12/15941317t1h7ea4.jpg)
Tartu rattaringlus läheb uuele hooajale lootusrikkalt vastu ja kavandamisel on uusi parklaid, kinnitas Tartu abilinnapea Raimond Tamm pärast arutelu volikogu revisjonikomisjonis. Kasutajaskonda on aga muutnud ning vähendanud mullukevadine segadus ja tunamullune hinnatõus.
«Rattaringlus on piisavalt juurdunud, et oleksid püsikasutajad, kes ringlusratastega iga päev linnas liiguvad,» ütles Tamm. «Esimene suur hurraa, et meil on elektrirattad, millega saab niisama ringi sõita, on üle läinud. Rattaringlus on teenimas oma peamist eesmärki aidata inimestel liikumisharjumusi muuta ja otsustada säästlike liikumisviiside kasuks.»
Tamm vihjas, et alguses oli rattaringlus ka väga odav ja ligipääsetav lõbusõitudeks, pärast 2022. aasta suve hinnamuudatusi, kui ka enam ei saanud bussi perioodipileti alusel ratast laenata, toimus kasutajaskonna selginemine. «Juhukasutajad kaalusid, kas seda kulu teha,» märkis ta.
Arvude keeles tähendab see paraku, et mullu rendiratastega läbitud 1 903 011 kilomeetrit on avamisest alates kõige väiksem tulemus. Samas mullune piletitulu 219 500 eurot oli kõigi aastate suurim. Siiski kattis see vaid veerandi kuludest.
Abilinnapea sõnul on uuele suvehooajale vaadates seis väga hea: «Rattapark on saanud korraliku hoolduse talve jooksul, oleme valmis peatselt ka elektrirattad tänavale tooma. Kuupäev sõltub ilmast – millal miinuskraadid kaovad.»
Sellel suvel lisandub üks uus rattaringluse parkla Luunja valda Lohkva spordihoone juurde ning Tartu vald on avaldanud soovi juurde saada veel kaks parklat. Üks neist on plaanis Kärknasse Terminali kompleksi juurde ning teine Raadile rajatava Nõlvakaare Selveri juurde.
Eilsel linnavalitsuse istungil sündis otsus sõlmida ligi 30 000 euro suurune leping ringlusratastele uute akude soetamiseks. Riistavara uuendamine on pidev töö, selgitas Tamm.
Linnavalitsuse andmeil on talveperioodil tänavatel umbes 220 tavaratast, elektrirattaid on kokku 654. Maha on seni kantud 242 ratast.