Priit Pajose maalide valmimises langeb süü osaliselt süü peale

Copy
Priit Pajose kõrval on tema maal «Mägijärve ääres», mis valminud tänavu, materjaliks õlivärvid ja põletatud vineer.
Priit Pajose kõrval on tema maal «Mägijärve ääres», mis valminud tänavu, materjaliks õlivärvid ja põletatud vineer. Foto: Kristjan Teedema

Maalikunstnik Priit Pajos on paar viimast aastat olnud vaimustuses oma piltide aluseks oleva vineeri pinna põletamisest, mis toob esile puusüü. Tule ja puidu koostöö tulemust kasutab ta ära järgnevas loomingus pintslite ja värvidega. Sedamoodi valminud piltidest koosnebki nüüd Tartu kunstimaja väikeses saalis avatud näitus «PuuSüü».

Tulega toimetamine puusüü võimendamiseks on nii huvitav, et Pajos on enne põletamist ja maalima asumist loobunud visandamisest, maalide kavandamisest. «Mõned kuumusest ilmunud kujundid on isegi nii häirivalt ilmsed ja agressiivsed, et tundub võimatu neid ignoreerida,» selgitas ta. «On isegi tunne, nagu annaks ära osa oma kunstnikuvabadusest.»

Pajose loomingule omane piltide müütiline sisu saab osaliselt söestunud pindadest muinasjutulist salapära juurde. Värskeid maale täiendavad veidi varasemad pildid aastast 2018, millest kolm on ta küsinud näitusele ühest erakogust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles