Päevatoimetaja:
Richard Särk

TARK TARTU Iga kolmas laps vajab põhikoolis tuge. See ongi kaasav haridus (2)

Copy
Tuge vajavale lapsele seatakse sisse individuaalse arengu jägimise kaart, mis näeb koolis välja mõnevõrra teistsugune kui see, aga on sisult siiski sarnane.
Tuge vajavale lapsele seatakse sisse individuaalse arengu jägimise kaart, mis näeb koolis välja mõnevõrra teistsugune kui see, aga on sisult siiski sarnane. Foto: Lii Ranniku/Shutterstock

Koolikohustust tuleb täita, oluline on mitte välja langeda. Istuma ka ei jäeta. Tartu munitsipaalkoolide põhikooliealistest lastest vajab abi iga kolmas, et riikliku õppekava nõudmistega sammu pidada või vähemalt miinimumtasemele vastata. Kui pea ei võta, motivatsioon puudub või on teisi, tervislikke asjaolusid, võib ka vähendatud õpitulemustega leppida ning põhikooli lõpus riikliku eksami asemel koolieksami teha ning põhiharidust kinnitava tunnistuse ikkagi taskusse panna.

Protsentides väljendatult on Tartu munitsipaalpõhikoolides toevajadusega noori 32 protsenti ehk natuke enam kui 4100 õpilast. Nelja aasta taguse ajaga võrreldes on niisuguste õppimises tuge vajavate laste arv Tartu koolides suurenenud 6,9 protsenti ehk 620 õpilase võrra.

Igas koolis leitakse ja leiutakse meetmeid, kuidas õpiabi tunde korraldada, õpperühmi ja väikeklasse komplekteerida, individuaalset üks ühele tööd võimaldada. Koordineerivad seda kooli tugimeeskonna liikmed ehk eripedagoogid, abiõpetajad, sotsiaalpedagoogid, psühholoog ...

Tagasi üles