Kaskokindlustus on vabatahtlik kindlustus, mis pakub ulatuslikumat kaitset kui tavapärane kohustuslik liikluskindlustus. Erinevalt liikluskindlustusest, mis keskendub teisele sõidukijuhile tekitatud kahjude hüvitamisele, katab kaskokindlustus just need kahjud, mis on tekkinud kindlustatu enda sõidukile, sõltumata sellest, kes kahju põhjustas.
Kaskokindlustuse kahjukäsitlus: mida oodata ja kuidas toimida?
Seega on kaskokindlustus väga hea võimalus kaitsta oma sõidukit erinevate ootamatuste ja õnnetuste eest. Kui sa oled sattunud õnnetusse ja sul on olemas kaskokindlustus, on oluline, et sa teaksid, kuidas edasi käituda ning mida on täpselt vaja teha, et õnnetusjuhtum saaks õigesti ja nõuetekohaselt ära vormistatud.
Sattusin liiklusõnnetusse – mis ma nüüd tegema peaksin?
Liiklusõnnetused on kahjuks igapäevane nähtus. Kui sa oled sattunud liiklusõnnetusse, peaksid sa säilitama rahu ja õigesti käituma. Esimese asjana peata võimalikult kiiresti, kuid ohutult oma sõiduk. Ära tee järske manöövreid, mis võivad omakorda põhjustada uusi õnnetusi. Kui oled sõiduki seisma saanud, siis lülita teiste liiklejate hoiatamiseks sisse ohutuled ja aseta teele ohukolmnurk.
Kui liiklusõnnetuses on inimesed kannatada saanud, siis kutsu kohe abi helistades hädaabi numbril 112. Kui oled õppinud esmaabi andmist, osuta vigastatutele esmaabi kuni kiirabi saabumiseni. Kui sa ei ole oma teadmistes ja oskustes kindel, siis ära liiguta vigastatut, vaid oota abi saabumist!
Kui keegi liiklusõnnetuses vigastada ei saanud, on oluline jäädvustada sündmuspaik ja sõidukite kahjustused fotode või videote abil. Sõidukeid ei tohiks enne pildistamist õnnetuspaigalt ära liigutada, et säilitada sündmuskoha olukord sellisena, nagu see oli õnnetuse toimumise hetkel. Kindlasti täida ära liiklusõnnetuse ankeet, kuhu pane kirja kõik õnnetusega seotud detailid:
- sündmuse aeg ja koht;
- liiklusõnnetuses osalenud sõidukid ning nende juhtide andmed;
- õnnetuse põhjus ja juhtumi kirjeldus koos skeemiga;
- kahjustused;
- kindlustusseltside nimed;
- kinnitus, et mõlemad juhid on kirjapanduga ühel nõul.
Politsei kutsumine avariipaika pole vajalik, kui mõlemad juhid on jõudnud kokkuleppele selles, kes oli liiklusõnnetuse põhjustajaks ja kui õnnetuses ei saanud inimesed vigastada. Kui liiklusõnnetuse põhjustajaks olid sina ise, siis kohustuslik liikluskindlustus sinu sõiduki kahjusid ei hüvita. Kui su autol on aga kaskokindlustus, on sul võimalik oma sõiduki kahjude kompenseerimiseks pöörduda enda kindlustusandja poole. Lisaks on kaskokindlustuse puhul tavapäraselt paketis sees autoabi teenus, mis tähendab, et vajadusel saad sa puksiiri abil oma sõiduki avariipaigast lähimasse remonditöökotta toimetada tasuta.
Kui liiklusõnnetus juhtus hoopis metslooma tõttu
Kui liiklusõnnetuse põhjustajaks oli aga metsloom, siis tuleb sellest samuti teada anda tasuta infotelefonile 1247. Enne helistamist proovi tuvastada uluki liik ja määra õnnetuse asukoht võimalikult täpselt.. Abiks on ka asukohale iseloomulike objektide kirjeldus, näiteks kilomeetripost ja bussipeatus või tee oma täpne asukoht kindlaks näiteks mõne nutirakenduse nagu Google Maps või Waze abil.
Kui loom on elus, siis ära püüa teda liigutada. Vigastatud metsloom võib olla šokis ning käituda ettearvamatult ning sind koguni rünnata. Kui uluk läks omal jõul sõiduteest eemale, aga on ilmselt vigastatud, tuleb samamoodi juhtunust teada anda helistades telefoninumbrile 1247. Mida täpsema info sa õnnetuse kohta edastad, seda kiiremini saavad jahimehed reageerida ning vigastatud metslooma üles leida.
Teavita oma kindlustusandjat
Liiklusõnnetuse korral on oluline teavitada oma kindlustusandjat esimesel võimalusel. Enamik kindlustusseltse nõuab teavitamist 24 kuni 48 tunni jooksul pärast õnnetusjuhtumit.
Kaskokindlustuse juhtumist saab teavitada telefoni, e-posti või veebivormi kaudu. Kahjujuhtumist teavitamisel tuleb esitada kõik olulised detailid õnnetuse: toimumise aeg, asukoht, kahjustuse ulatus ning võimalusel fotod sündmuskohast. Kindlustusandja annab sulle vajadusel teada, milliseid andmeid sa õnnetuse kohta veel pead esitama.
Kui tegemist on kergema õnnetusjuhtumiga – näiteks sõiduki esiklaasi on tekkinud kivitäke, peaksid sa suunduma otse oma kindlustuse poolt määratud autoklaasi parandaja juurde. Seal täidetakse kahjujuhtumi kohta vastav ankeet ja lepitakse kokku aeg klaasi parandamiseks. Sel juhul ei ole sul vaja ise kindlustusfirmale õnnetusest teada anda, sest klaasikahju koostööpartner edastab kõik vajalikud andmed kindlustusele ise.
Sõltuvalt kindlustusandjast võib sama protsessi rakendada ka teiste kahjude puhul. Näiteks, kui sinu auto vajab peale õnnetust remonti, siis võid sa sõita otse kindlustusandja määratud koostööpartneri juurde. Seal registreeritakse kaskokindlustuse kahjujuhtum, hinnatakse auto kahjustusi ja koostatakse remonditööde hinnapakkumine. Seejärel edastab koostööpartner kogu vajaliku info otse kindlustusfirmale. Kui sõiduk on kuni üheaastane, siis paljud kindlustusfirmad eelistavad, et esimene kahju hindamine toimuks sõiduki konkreetse margi ametlikus esinduses.
Kindlustushüvitise menetlemine
Pärast vajalike dokumentide esitamist ja kahjude hindamist algab kindlustushüvitise menetlusprotsess. Selles faasis määratakse kindlaks hüvitise suurus, mis põhineb kindlustuspoliisi tingimustel ja kahju hindamisel. Protsess hõlmab sõiduki põhjalikku ülevaatamist, esitatud fotode ja videote analüüsi ning vajadusel ka tunnistajate ütluste kogumist.
Kui kindlustusandja on otsustanud kahju hüvitada, maksab ta sõiduki omanikule vastava summa. Oluline on meeles pidada, et sõltuvalt õnnetuse liigist, peab kaskokindlustuse võtja tasuma omavastutuse summa. Kindlustusselts teavitab kindlustusvõtjat hüvitise summast ja sellega seotud tingimustest.
Kindlustusseltsi hinnangute või hüvitiste suhtes tekkinud erimeelsuste korral on võimalik esitada kindlustusandja vastu kaebus. Eestis saab sellistel juhtudel abi Tarbijakaitseametilt või kindlustuse vaidlustuskomisjonilt.
Parandustööde teostamine
Kui hüvitis on heaks kiidetud, on võimalik alustada sõiduki parandustöid. Enamasti on kindlustuspoliisides määratletud, et remont tuleb teostada kindlustusseltsi poolt heakskiidetud töökojas. See tagab, et tööd teostatakse professionaalselt ja vastavalt kehtivatele nõuetele.
Kaskokindlustus on oluline kaitse, mis aitab katta liiklusõnnetuse või muu õnnetusjuhtumi tõttu tekkinud kahjusid, kus õnnetuse põhjustajaks olid sa ise või kus tavapärane liikluskindlustus kahjusid ei pruugi katta, näiteks parkimisel tekkinud probleemide korral.
Kui sul ei ole veel kaskokindlustust ning sa soovid, et sina ja su sõiduk oleksid kindlustatud igasuguste ootamatuste eest, uuri kaskokindlustuse kohta rohkem lisainfot Coop Panga kodulehelt. Meie juurest leiad kaskokindlustuse pakkumised kuni kaheksalt erinevalt kindlustuspakkujalt. Vali enda jaoks sobivaim kaskokindlustusleping ning naudi muretut autosõitu.
Taga oma meelerahu ja tee autole kaskokindlustus Coop Pangas!