Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Tark Tartu Montessori pedagoogika austajad tahavad lastele erilist klassi, kus keskmised õppijad puuduvad (1)

Copy
Montessori kogukonna eestvedaja Helis Luik-Lindsaar näitas, kuidas Koidu keskusse loodud töökeskkonnas on igal lapsel voli võtta just need õppevahendid, mille vastu ta huvi tunneb.
Montessori kogukonna eestvedaja Helis Luik-Lindsaar näitas, kuidas Koidu keskusse loodud töökeskkonnas on igal lapsel voli võtta just need õppevahendid, mille vastu ta huvi tunneb. Foto: Margus Ansu

Lapsed loovad ise oma elu tööplaanid ning seavad eesmärgid. Tunnis ei panda hindeid ega tehta kontrolltöid. Koolikella helin ei märgi ühe aine lõppemist ja uueks valmistumist, õpilastel on süvenemiseks piisavalt aega.

Kas nii võib? Miks mitte, sest lapski on inimene, kes tahaks tegelda eelkõige sellega, mis talle huvi pakub ja väga meeldib. Lapse uudishimu peaks olema ta õpetamisel üks peamisi põhimõtteid, leiab Montessori pedagoogika.

Sama arvab hulk Tartu lapsevanemaidki. Üks neist on Eesti maaülikoolist doktorikraadi saanud Helis Luik-Lindsaar, kel on neli last. Tema kuueaastane tütar Lydia hakkab sügisel õppima Montessori metoodikaga klassis, mis kõikide märkide järgi võidakse avada Forseliuse koolis. Nii Lydia kui tema 11 kaaslast käivad praegu Koidu keskusesse sisse seatud Montessori eelkoolis.

Tagasi üles