Päevatoimetaja:
Jens Raavik
+372 739 0371

Haiglad uurivad patsientide rahulolu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tartu Ülikooli Kliinikum.
Tartu Ülikooli Kliinikum. Foto: Elmo Riig / Sakala

Alates esmaspäevast ulatatakse kõikidele patsientidele, kes lähevad Tartu Ülikooli Kliinikumi ambulatoorse vastuvõtu kabinetti arsti juurde, täitmiseks küsimustik, kus palutakse hinnata, kuidas nad visiidiga rahule jäid.

Küsimused puudutavad arsti juurde aja saamist, selle sobivust, arstiukse taga ootamist, samuti arsti ja õe tööd ning nendega suhtlemist. Küsitlus tehakse kolmel eelseisval nädalal ning see haarab kliinikumi kõiki osakondi ja kabinette.

Kümme aastat

Selle korraldaja, kliinikumi analüüsi- ja turundusteenistuse ökonomist Vaike Soodla ütles, et patsiendi rahulolu uuringuid on tehtud juba kümmekond aastat. Ühel aastal puudutab see statsionaarsel ravil patsiente, teisel aastal ambulatoorsesse vastuvõttu tulijaid. «Meie ootus on, et võimalikult paljud patsiendid küsitluslehe täidaksid, nii saame esinduslikuma valimi ja tõetruu tulemuse,» rääkis ta.

Lehel on päris palju küsimusi ning neile vastamine võib tema sõnul aega võtta kuni kümme minutit.
Enamasti palutakse hinnata etteantud skaalal, küsitluslehel on ka vaba kommentaari võimalus. Täidetud lehed palutakse tagastada koridoridesse paigutatud kogumiskastidesse.

Patsientide rahulolu uuring tehakse samal ajal ka Põhja-Eesti Regionaalhaiglas, Ida-Tallinna Keskhaiglas, Lääne-Tallinna Keskhaiglas, Ida-Viru Haiglas ja Pärnu Haiglas ning see tähendab, et sügisel on võimalik saadud vastuseid haiglate kaupa võrrelda.

Tartu Ülikooli Kliinikumi patsientide öeldust saab kokkuvõtte teha aga juba maikuus.

Kriitika aitab

Vaike Soodla märkis, et üle-eelmisel aastal korraldatud samasugusel uuringul ütles oma arvamuse 5500 patsienti.

Küsimuse peale, mis kasu sellest sünnib, vastas Soodla, et positiivne tagasiside toob rõõmu, negatiivne osutab aga puudustele. «Näiteks just patsientide märkustest tulenevalt oleme hakanud rohkem mõtlema vastuvõtutingimuste ja privaatsuse peale, seadnud kabinettidesse  sirme, korraldanud suhtlemiskoolitusi ning trükkinud juurde infovoldikuid,» sõnas ta.

Küsitlus

• Patsientide rahuloluküsitlus tehakse TÜ Kliinikumi ambulatoorse vastuvõtu patsientide seas 2.–23. aprillini.

• Küsitlus tehakse veel viies Eesti suuremas haiglas.

Tagasi üles